4184
Sök

Audi 200 MC1 med RS2 Topplockspackning?

Bäst i värla
150 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Tjenare, har läst på en del ställen att en topplockspackning ifrån Audi RS2 ska passa på min 200 turboquattro -88 med MC1 motor (alltså 10v). Om nån vet att det passar, eller om det passar med modifiering, så kan ni väl hojta till lite i tråden. Men, om du har en RS2 och har bilder på antingen blocket, eller ännu bättre, bild på packningen kan du väl ladda upp den? Jag får min nya topp till bilen i veckan och tänkte beställa en RS2 packning i veckan(om den nu passar vill säga) Har en ny orginal ligger hemma men tänkte att det är lika bra att vara säker på att packningen håller.

Tack på förhand!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2008
http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … Post873338

Läs detta.

Edit; märkte just att du vart där redan tongue

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (25 augusti 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Bäst i värla
150 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=100mk1&Number=873338&Search=true&Forum=100mk1&Words=topplockspackning&Match=&advanced=&qsort=5&Searchpage=0&Old=allposts&type=threads&Main=873338&Limit=25#Post873338

Läs detta.

Mvh Tommy

Haha, jodå jag har allt varit där och snokat big_smile

Som du såg fick jag inget direkt svar huruvida det passade eller inte, hoppas jag kan få lite bilder och allmän info om hur det passar smile

(förövrigt är Nordicaudi´s förum helskumt, inget jag är van vid)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2008
baerserk skrev:
te_wik skrev:
http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=100mk1&Number=873338&Search=true&Forum=100mk1&Words=topplockspackning&Match=&advanced=&qsort=5&Searchpage=0&Old=allposts&type=threads&Main=873338&Limit=25#Post873338

Läs detta.

Mvh Tommy

Som du såg fick jag inget direkt svar huruvida det passade eller inte, hoppas jag kan få lite bilder och allmän info om hur det passar smile

Jaa det var lite snålt med svar där sad
Jag kan inte heller ge något direkt svar tyvärr..

Skumt? Allt är en vanesak wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Bäst i värla
150 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
baerserk skrev:
te_wik skrev:

Läs detta.

Mvh Tommy

Jaa det var lite snålt med svar där sad
Jag kan inte heller ge något direkt svar tyvärr..

Skumt? Allt är en vanesak wink

Mvh Tommy

I värsta fall får jag väl köpa en packning och prova, är väl alltid nån som behöver en topplockspackning ifall det nu inte skulle passa smile

Tack för hjälpen i alla fall smile

1 059 Inlägg
25 augusti 2008
jag har en packning du kan få. en till audi s2 aby dvs den i papp som satt på 93.inget jag kommer andvända. om du vill ha den?

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Bäst i värla
150 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
racefan skrev:
jag har en packning du kan få. en till audi s2 aby dvs den i papp som satt på 93.inget jag kommer andvända. om du vill ha den?

Ja, men jag har inte en aning om hur den passar. Men kan du skaffa fram en bild på den, så kan man "måtta" lite grovt på om den passar eller inte wink

Sök