Har köpt en mds xd 10a. http://mds.se/?artnr=xd10 har hört folk som varit riktigt nöjda med den å hade ganske höga förväntningar.. men...... e grymt missnöjd.. till och med så att original 6" som satt i bilen spelar bättre..
har varit inne på mds och dom har kollat på den (även dom som kopplat in den.) dom säger bara att det kan vara fel placering på den, så ljudet typ har fel resonans (lr vad man ska säga).
men grejen e det att basarna knappt rör sig.. pratat med några andra ljudkillar å dom säger strömkablen e för klen. men enligt mds ska den räcka å bli över. tror det e en 8 kvadrat som e dragen nu.
någon som har en xd 10a å mer behövlig info?? å möjligen kanske hbg, ä-holm, hässleholm området så man kanske hade kunnat lyssna å jämföra????
Kolla så lågnivåsignalen är korrekt, låter som du har väldigt låg signal där, om allt är riktigt flexar basen rejält vid pådrag o låter klart mer än ett par 6,5. Är subwooferutgången uppskruvad(om du har någon)?
Less is more http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS
Kolla så lågnivåsignalen är korrekt, låter som du har väldigt låg signal där, om allt är riktigt flexar basen rejält vid pådrag o låter klart mer än ett par 6,5. Är subwooferutgången uppskruvad(om du har någon)?
mmm.. men förhoppningsvis ska ju MDS ha kopplat rätt då det e dom som kopplat in det. Jag kör med original sterion och jag har provat att skruva upp den på max.. och visst det hjälper.. men inte så mycket som jag förväntat mig..
Kan va placering av lådan som gör att det inte låter så mycket, akustiskt kortslutning. Kan bero på signalen in till lådan att den är för låg eller klippt i omfång, det man kan prova göra är att ta signalen någon annan stans i bilen i förhoppning om högre/bättre signal. Lite lotteri när det gäller att hitta signal, kommer där ljud så är det svårt på förhand veta hur det kommer låta i slutändan utan att prova. Åk in och prata med dem så kan de säkert lösa det så du blir nöjd med att prova ta signalen någon annan stans eller liknande.