Vill du ha bilder på din bil av en "g.org-Fotograf"?

NKM-Rani Fotograf
25 november 2008 · 1 000 Inlägg

Riktigt fina bilder tummen upp! MVH/// Rani S

C-line skrev:
Vill också tipsa om en grym bilfotograf, Pierre Ekman!
Varit en stor inspiration för mitt fotande.

http://www.flickr.com/photos/pierrefoto/page2/

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
Mirano
26 november 2008 · 263 Inlägg

C-line skrev:
Vill också tipsa om en grym bilfotograf, Pierre Ekman!
Varit en stor inspiration för mitt fotande.

http://www.flickr.com/photos/pierrefoto/page2/

Helt sanslöst bra bilder! Bästa jag sett på väldigt länge

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
26 november 2008 · 4 418 Inlägg

Norde skrev:
vad är skillnaden på att vara markerad i röd eller svart på första sidan? =P

Ingen, körde lite varannan röd och svart för skojs skull... Sen kom det många i tex Stockholm, så hamnade de under samma färg.

Tips på hur man kanske skall dela in allt bättre?


Har iaf uppdaterat listan på förstasidan nu, så att alla bör vara med...

Senast redigerat av Jill (26 november 2008)

mr_rockster Fotograf
26 november 2008 · 49 Inlägg

Det där vill jag avfärda som skitsnacka wink.

Fotograf är till att börja med ingen "skyddad titel" så vem som helst KAN kalla sig för fotograf. Däremot får du inte kalla dig Läkare, Polis, Psykoterapeut. Det finns väldigt många fotografer ute i landet som inte har någon utbildning kan jag lova.

Du får gå med i både BLF (Bildleverantörernas förening) och SFF (Svenska Fotografers Förbund) utan någon. Du kan även gå med i SFF som studerande och då kan det behövas att man skickar in något som bevisar att man verkligen är studerande på fotoskola (även assistenter är välkomna där...)

Du kan tillochmed göra ditt eget presskort utan att det är olagligt där det står PRESS på och innehavaren av kortet är fotograf. Skriv bara inte att det är ett ID kort eller så så är det inga problem. Det finns t.o.m. tidningar som har sina egna presskort tro det eller ej.

MVH

Johan


C-line skrev:
Jag ville bara tillägga, att man ska vara godkänd som fotograf av någon (kommer inte ihåg namnet) organisation i Göteborg för att få kalla sig fotograf.
Man ska då både visa upp utbildning och portfolio för att sedan bedömas.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad organisationen hette.
Jag fick skicka mina betyg från fotostudier i USA dit för att godkännas så jag kan arbeta som fotograf.
Så ser iaf samhället på fotografer.

eMmet skrev:

mr_rockster skrev:
Jag gillar dina bilder och du e ju grymt duktig, dessutom e jag lite avis på din rigg (som du vet...)
Jag har ingen utbildning alls men jag tycker att jag kan kalla mig fotograf iallafall då det är mitt leverbröd trots att jag inte ha någon utbildning. Fotar mycket motorcyklar och säljer till hela europa, fotar bröllop, barn, reklambilder m.m.
Det finns ju väldigt många som är proffsfotografer men som ändå inte kan ta t.ex. bilbilder.
Tidigare jobbade jag som datakonsult utan någon utbildning.
MVH
Johan

Absolut, men det är ju helt befogat eftersom det är ditt levebröd som du säger och jag antar att du kör det på ett legitimt sätt utan att stoppa svarta pengar rätt ner i fickan.
Får omformulera det jag skrev innan, det jag menade var:
Själv tycker jag det krävs någon slags utbildning eller att man har det som jobb för att kunna titulera sig fotograf.
Men det var inte riktigt den problematiken om utbildning elller inte jag hade för avsikt att belysa, utan mer det här med att alla som har en kamera kallar sig för fotografer.

Håller absolut med dig om att det finns proffsfotografer som inte vet hur man fotar bilar, verkar vara en konst i sig. Här är det tvärtom, har problem att fota saker som inte är bilar, mest för att jag blir så vansinnigt uttråkad av allt annat.

mvh
/Martin

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
26 november 2008 · 4 418 Inlägg

C-line skrev:
Jag ville bara tillägga, att man ska vara godkänd som fotograf av någon (kommer inte ihåg namnet) organisation i Göteborg för att få kalla sig fotograf.
Man ska då både visa upp utbildning och portfolio för att sedan bedömas.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad organisationen hette.
Jag fick skicka mina betyg från fotostudier i USA dit för att godkännas så jag kan arbeta som fotograf.
Så ser iaf samhället på fotografer.

Det där får du gärna stärka då jag aldrig hört det.
Däremot vet jag att det finns krav för att få äkta presslegitimation.
http://www.sjf.se/portal/page?_pageid=5 … ema=PORTAL

Vem som är en riktig fotograf tror jag endast kan ligga i betraktarens öga.

Norde fotointresserad
26 november 2008 · 2 307 Inlägg

Jill skrev:

Norde skrev:
vad är skillnaden på att vara markerad i röd eller svart på första sidan? =P

Ingen, körde lite varannan röd och svart för skojs skull... Sen kom det många i tex Stockholm, så hamnade de under samma färg.

Tips på hur man kanske skall dela in allt bättre?


Har iaf uppdaterat listan på förstasidan nu, så att alla bör vara med...

Aha okej smile Misstänkte att tanken var att det skulle vara varannan men när de vart många i lika färg på rad och så så funderade jag lite bara tongue Tycker det känns mer lättläst när det bli uppdelat så där i två olika än om alla följer samma färg.

tips var det dåligt med nu, tycker det är bra att du fixade en sådan här lista iaf smile

Senast redigerat av Norde (26 november 2008)

Linusj
26 november 2008 · 367 Inlägg

Mycket bra initiativ av er fotografer! Mycket uppskattat det ni gör!

C-line
26 november 2008 · 76 Inlägg

Tack för att du kallar det skitsnack!
Jag fick höra det av Arbetsförmedlingen när jag lämnade in betyg från utbildning till dom.


mr_rockster skrev:
Det där vill jag avfärda som skitsnacka wink.

Fotograf är till att börja med ingen "skyddad titel" så vem som helst KAN kalla sig för fotograf. Däremot får du inte kalla dig Läkare, Polis, Psykoterapeut. Det finns väldigt många fotografer ute i landet som inte har någon utbildning kan jag lova.

Du får gå med i både BLF (Bildleverantörernas förening) och SFF (Svenska Fotografers Förbund) utan någon. Du kan även gå med i SFF som studerande och då kan det behövas att man skickar in något som bevisar att man verkligen är studerande på fotoskola (även assistenter är välkomna där...)

Du kan tillochmed göra ditt eget presskort utan att det är olagligt där det står PRESS på och innehavaren av kortet är fotograf. Skriv bara inte att det är ett ID kort eller så så är det inga problem. Det finns t.o.m. tidningar som har sina egna presskort tro det eller ej.

MVH

Johan


C-line skrev:
Jag ville bara tillägga, att man ska vara godkänd som fotograf av någon (kommer inte ihåg namnet) organisation i Göteborg för att få kalla sig fotograf.
Man ska då både visa upp utbildning och portfolio för att sedan bedömas.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad organisationen hette.
Jag fick skicka mina betyg från fotostudier i USA dit för att godkännas så jag kan arbeta som fotograf.
Så ser iaf samhället på fotografer.

eMmet skrev:

Absolut, men det är ju helt befogat eftersom det är ditt levebröd som du säger och jag antar att du kör det på ett legitimt sätt utan att stoppa svarta pengar rätt ner i fickan.
Får omformulera det jag skrev innan, det jag menade var:
Själv tycker jag det krävs någon slags utbildning eller att man har det som jobb för att kunna titulera sig fotograf.
Men det var inte riktigt den problematiken om utbildning elller inte jag hade för avsikt att belysa, utan mer det här med att alla som har en kamera kallar sig för fotografer.

Håller absolut med dig om att det finns proffsfotografer som inte vet hur man fotar bilar, verkar vara en konst i sig. Här är det tvärtom, har problem att fota saker som inte är bilar, mest för att jag blir så vansinnigt uttråkad av allt annat.

mvh
/Martin

The Price I pay, For the Games I play, BITCH!
oskarbakke
26 november 2008 · 50 Inlägg

Två nya bilder från förra veckans session=)
http://farm4.static.flickr.com/3066/3059781820_d631a16f50.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3140/3058930061_281e99e782.jpg


Jag ska även tillägga att jag har tillgång till en bilrigg nu;)

Oskar
http://flickr.com/photos/oskarbakke/

Automotive Photographer
oskarbakke.com
mr_rockster Fotograf
27 november 2008 · 49 Inlägg

För min del så spelar det ingen roll om det är självaste Jesus som säger det. Jag är 100% säker på min sak, AF har fel.

MVH

Johan

C-line skrev:
Tack för att du kallar det skitsnack!
Jag fick höra det av Arbetsförmedlingen när jag lämnade in betyg från utbildning till dom.


mr_rockster skrev:
Det där vill jag avfärda som skitsnacka wink.

Fotograf är till att börja med ingen "skyddad titel" så vem som helst KAN kalla sig för fotograf. Däremot får du inte kalla dig Läkare, Polis, Psykoterapeut. Det finns väldigt många fotografer ute i landet som inte har någon utbildning kan jag lova.

Du får gå med i både BLF (Bildleverantörernas förening) och SFF (Svenska Fotografers Förbund) utan någon. Du kan även gå med i SFF som studerande och då kan det behövas att man skickar in något som bevisar att man verkligen är studerande på fotoskola (även assistenter är välkomna där...)

Du kan tillochmed göra ditt eget presskort utan att det är olagligt där det står PRESS på och innehavaren av kortet är fotograf. Skriv bara inte att det är ett ID kort eller så så är det inga problem. Det finns t.o.m. tidningar som har sina egna presskort tro det eller ej.

MVH

Johan


C-line skrev:
Jag ville bara tillägga, att man ska vara godkänd som fotograf av någon (kommer inte ihåg namnet) organisation i Göteborg för att få kalla sig fotograf.
Man ska då både visa upp utbildning och portfolio för att sedan bedömas.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad organisationen hette.
Jag fick skicka mina betyg från fotostudier i USA dit för att godkännas så jag kan arbeta som fotograf.
Så ser iaf samhället på fotografer.


Zairon Tyskstuk.se
2 december 2008 · 630 Inlägg

Jill skrev:

C-line skrev:
Jag ville bara tillägga, att man ska vara godkänd som fotograf av någon (kommer inte ihåg namnet) organisation i Göteborg för att få kalla sig fotograf.
Man ska då både visa upp utbildning och portfolio för att sedan bedömas.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad organisationen hette.
Jag fick skicka mina betyg från fotostudier i USA dit för att godkännas så jag kan arbeta som fotograf.
Så ser iaf samhället på fotografer.

Det där får du gärna stärka då jag aldrig hört det.
Däremot vet jag att det finns krav för att få äkta presslegitimation.
http://www.sjf.se/portal/page?_pageid=5 … ema=PORTAL

Vem som är en riktig fotograf tror jag endast kan ligga i betraktarens öga.

Håller med, skulle oxå vilja veta det!

mr_rockster Fotograf
5 december 2008 · 49 Inlägg

Jag har däremot hört också att för att få söka jobb via Arbetsförmedligen som fotograf så ska du ha utbildning eller arbetslivsefarenhet. Men i ärlighetens namn, hur många får jobb via arbetsförmedlingen?`

MVH

Johan

Zairon skrev:

Jill skrev:

C-line skrev:
Jag ville bara tillägga, att man ska vara godkänd som fotograf av någon (kommer inte ihåg namnet) organisation i Göteborg för att få kalla sig fotograf.
Man ska då både visa upp utbildning och portfolio för att sedan bedömas.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad organisationen hette.
Jag fick skicka mina betyg från fotostudier i USA dit för att godkännas så jag kan arbeta som fotograf.
Så ser iaf samhället på fotografer.

Det där får du gärna stärka då jag aldrig hört det.
Däremot vet jag att det finns krav för att få äkta presslegitimation.
http://www.sjf.se/portal/page?_pageid=5 … ema=PORTAL

Vem som är en riktig fotograf tror jag endast kan ligga i betraktarens öga.

Håller med, skulle oxå vilja veta det!

DaViper
5 december 2008 ·

OK, Stockholm-fotografer:

Två "uppdrag"
Plåta min Viper och Corvette + plåta svarta bilar till sidan Black Devils.
2009 någon gång....

Laxxen Fotograf
5 december 2008 · 253 Inlägg

Ett litet tips till trådskaparen


Gör så att man kan klicka på våra namn så blir det lättare för dom som vill bli fotograferade! smile


Mvh

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
6 december 2008 · 4 418 Inlägg

Laxxen skrev:
Ett litet tips till trådskaparen


Gör så att man kan klicka på våra namn så blir det lättare för dom som vill bli fotograferade! smile


Mvh

Kan inte du fixa underlaget så lägger jag in det i mitt inlägg? big_smile

Annars är det ju rätt lätt att klippa ut namnet och Sök wink

Senast redigerat av Jill (6 december 2008)

Laxxen Fotograf
7 december 2008 · 253 Inlägg

Fixar det imorgon jill wink sitter med en jävla iPod nu.

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
7 december 2008 · 4 418 Inlägg

Laxxen skrev:
Fixar det imorgon jill wink sitter med en jävla iPod nu.

Skjyrre!!! big_smile

Laxxen Fotograf
7 december 2008 · 253 Inlägg

Här har du smile

oxigen-graphics - Halland
MadeByMe - Runt Borås, Ulricehman, Gislaved och där omkring
Hences - Stockholm
oskarbakke - Stockholm
cebT - Stockholm
Malm3n - Stockholm
olander_91 - Märsta, Uppsala (Stockholm)
2002tii - Uppsala
RSebaF - Huvudstadsregionen i Finland
nygren_iv - Värmlandsskogarna. Bor i Forshaga, men är ofta i Karlstad.
Nightstalker - Västkusten(Gbg, Borås Varberg). Bor i Skene
Rollo - Stockholm, Gotland sommaren.
Griffin200sx - Västerås
Mjolle - Halland.(Även Skåne, Småland, Bohuslän)
Erick - Göteborg
dejjisch - Göteborg
Laxxen - Göteborg
nitrox - Luleå
bollen1986 - Skövde
Miklen - Göteborg
Fotografen_Micke - Örebro
firefreak - Malmö, Lund
Bramstedt - Kalmar
Norde - Söderhamn/Sundsvall
TurboTias - Norrköping
epic110 - Mjölby, Linköping, Norrköping
stroma - Örebro
mr_rockster - Götene/Lidköping
Mirano - blekinge/skåne/småland
Siqqe - Kronobergs län
fredda_king - mellersta dalarna /orsa
eMmet - Helsingborg
Ranoshka - Eskilstuna
RaggeNo1 - Skåne

Senast redigerat av Laxxen (7 december 2008)

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum
Hee-Maan
7 december 2008 · 3 113 Inlägg

Laxxen skrev:
Här har du smile

värst vad du måste ha haft det tråkigt big_smile

Semper Fi
RSebaF
7 december 2008 · 109 Inlägg

sätt gärna "Finland" vid mitt namn understräckat eller nått så att det står ut lite smile är ju endå enda utomlandsifrån smile

::Mina Bilder ::
Sebastian Furstenborg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang