4257
Sök

Får inte mitt bil-ljud att fungera

4 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Tjenare

Jag har nyligen köpt ett baspaket till bilen. Maxgear, görs reklam för det här på sidan. Slutsteg på 400w samt 2x10". Ingen värstingpaket men ville fylla ut Golfen lite.
Men mitt problem är att jag får inget ljud ur högtalarna. Jag har dubbelkollat allt, Ström, jord, remote, högtalarsladdar. Prövade med en kompis grejer också men det lät heller ingenting.

Tack på förhand.

Volvonörd
1 187 Inlägg
29 augusti 2008
Tänds steget? Om inte är det ström/jord problem.... Funkar lågnivån på stereon? Remoten på stereon, Mätt den eller?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

1 122 Inlägg
29 augusti 2008
mm tror på huvudenheten prova sno en liten kabel från + på steget å koppla till remoten oxå se ifall den börjar leva

gasa nu foer faen!

4 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Steget går igång som det ska.

Jag mätte på speaker-output på steget och det gav signaler. Hur kan jag säkert kolla att det inte är utgången på stereon det är fel på? Det var min första tanke men det borde inte va något fel eftersom det inte är så gamla grejer. (Bilen är från 00 och stereon något år nyare)

1 122 Inlägg
4 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
ValP2k skrev:
verkar ju ska vara remote kabeln då iaf

Men remoten gör väl bara att steget går igång när stereon går igång?

Volvonörd
1 187 Inlägg
29 augusti 2008
hejtjahej skrev:
ValP2k skrev:
verkar ju ska vara remote kabeln då iaf

Men remoten gör väl bara att steget går igång när stereon går igång?

Ja den ser till att steget startar när stereon startar. Men kolla lågnivån, har du fler än 1 lågnivå ut? Kolla med en annan stereo annars.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

4 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Det finns bara en utgång på stereon för RCA sladdar.

Direkt när jag kopplade in allting så funkade EN av högtalarna lite smått en stund. Men nu är allt stendött.

Men får väl försöka få tag i en annan stereo så jag är säker på att det inte är stereon det är fel på.

Sök