2062
Sök

Importera fälgar från USA

1 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
#1
Funderar på att importera fälgar från USA, är det nån som har bra tips om hur man ska
gå tillväga. Prisena på fälgar är helrätt men vet inte vad frakten kostar. Tillkommer väl moms+tullavg oxå.

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
10 januari 2008
#2
glöm inte skatt på allt sen med..inte alltid så billigt hemma som du tror..

V8 - 4 Life

1 059 Inlägg
10 januari 2008
#3
Jag skulle beställa fälgar o kolla frakt på 3 olika ställen via dom firmorna o ca 400 dollar i frakt + skatt+tullavgift. så jag tjänade inget nästan.va på work fälgar till evon.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

712 Inlägg
10 januari 2008
#4
www.seag.se tog hem fälgar åt mig.. fan så mycket smidigare än om jag skulle gjort det.


50 Inlägg
20 januari 2008
#5
är dom billigare eller?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 januari 2008
#6
för att få ut skatt och tull så tar du Priset på fälgarna * 1,1 * 1,25 = x. Sen tillkommer ju frakten.
Senast redigerat av Mäki (20 januari 2008)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

LillNaisarn
20 januari 2008
#7
Mäki skrev:
för att få ut skatt och tull så tar du Priset på fälgarna * 1,1 * 1,25 = x. Sen tillkommer ju frakten.
Man betalar tull + moms även för frakten så det stämmer inte,

enklast är att ränka 34% av tot på bildelar vid import...

16 Inlägg
21 maj 2008
#8
Hör av dig om du vill så fixar vi det.

MVH
Marcus

För mer information om import från USA besök gärna www.uniqueimport.se

Leg. Spådam
816 Inlägg
21 maj 2008
#9
Uniqueimport skrev:
Hör av dig om du vill så fixar vi det.

MVH
Marcus
Fem trådar där du gör reklam? Räcker det inte snart???

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

60 Inlägg
21 maj 2008
#10
Merclone skrev:
Uniqueimport skrev:
Hör av dig om du vill så fixar vi det.

MVH
Marcus
Fem trådar där du gör reklam? Räcker det inte snart???
Det är väl bara bra att det finns alternativ eller? Kan han fixa det billigare så hade jag velat att han skulle göra reklam för mig med.

310 Inlägg
21 maj 2008
#11
LillNaisarn skrev:
Mäki skrev:
för att få ut skatt och tull så tar du Priset på fälgarna * 1,1 * 1,25 = x. Sen tillkommer ju frakten.
Man betalar tull + moms även för frakten så det stämmer inte,

Enklast är att ränka 34% av tot på bildelar vid import...
Men allra enklast är att ta priset inkl frakt i $ och multiplicera det med drygt 8kr. 8,10kr med nuvarande dollarkurs.


12 086 Inlägg
21 maj 2008
#12
Det låter på alla som de är så dåligt att importera "tänk på skatt och tull, då blir de inte så billigt trots allt" hör man typ 10 ggr efter varann.

Det BLIR billigare, gå in o kolla priserna så fattar ni. Ok ska man köpa lackade 17" kanske de inte lönar sig men ska man köpa 19+ och kanske märkesfälgar så finns det massor pengar att tjäna!
Sådeså!

16 Inlägg
29 maj 2008
#13
Ja, det blir till och med MYCKET billigare, men det är klart ska man ha 15" plåtfälgar så är det ju bara att gå ner på OK

För mer information om import från USA besök gärna www.uniqueimport.se

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
31 maj 2008
#14
Jag har hittat ett par fälgar i usa som jag vill ha men det är bara en enda kille på ebay som har dom och han skickar inte till sverige, vad fasen gör man då ??  hmm

Och fälgarna finns fanimej inte att få tag i i sverige heller så det är inte ens ett alternativ om man nu skulle vara blåst nog att betala "sverige-pris".

Fälgarna är ADR Propulsion, någon som sett dom här i sverige ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Y not
221 Inlägg
4 juni 2008
#15
TBOC_Razor skrev:
Jag har hittat ett par fälgar i usa som jag vill ha men det är bara en enda kille på ebay som har dom och han skickar inte till sverige, vad fasen gör man då ??  hmm

Och fälgarna finns fanimej inte att få tag i i sverige heller så det är inte ens ett alternativ om man nu skulle vara blåst nog att betala "sverige-pris".

Fälgarna är ADR Propulsion, någon som sett dom här i sverige ??
då kontaktar man en import firma eller kollar upp ett shipping firma i usa:) kan ordna frakt för dig via vårat företag men kom ihåg alla som funderar på å importera nu.. ALLA importerar nu som kursen på dollarn har sjunkit så man får vänta länge på å få sina saker från usa.. lade en beställning på mina fälgar till pickuppen å får de inte före augusti å la beställning i mars... men bilar kommer något fortare igenom.. container tar lång tid ! iafal i dagsläget

Everything thats fast. has my name written on it

1 688 Inlägg
4 juni 2008
#16
TBOC_Razor skrev:
Jag har hittat ett par fälgar i usa som jag vill ha men det är bara en enda kille på ebay som har dom och han skickar inte till sverige, vad fasen gör man då ??  hmm

Och fälgarna finns fanimej inte att få tag i i sverige heller så det är inte ens ett alternativ om man nu skulle vara blåst nog att betala "sverige-pris".

Fälgarna är ADR Propulsion, någon som sett dom här i sverige ??
Domhär? http://www.maxspeedperformance.com/xcar … hp?cat=175

www.specialfalgar.se saluför ADR, en förkortning för Advanti Racing smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

135 Inlägg
5 juni 2008
#17
kolla med några som importerar bilar.. när dom tar hem bilar kan dom även slänga in några fälgar i bilen och skriva att det är tillbehör.. så kostar det inget att importera



Sök