2921
Sök

Hjälp med * 7" DVD CD GPS MP3 Multimedia Center *

85 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Hej! Det är så att jag har köpt en dvd med skärm till bilen men när jag ska köra en film så står det på skärmen:

WARNING!! PLEASE STOP WATCH VIDEO PLAYER...

Ljudet funkar och allt annat fungerar som det ska.
Jag har testat att trycka på alla knappar på dosan och det står inget i manualen.

Så är det någon som har nått tips?

Mvh

https://www1.garaget.org/gallery/archive/41615/370461_o38n31.jpg
Jävla skit fel.....

956 Inlägg
10 juni 2008
Du har den alltså inte inkopplad i bil än? Vilket märke är det och vart köpte du den?

Brorsan hade en dvd med skärm förut och då fanns det en kabel som man kopplade till tändningen eller något sådant, som gjorde att man inte kunde köra bilen och kolla på dvd samtidigt. Titta igenom manualen och kolla om det står något om att det inte går att köra bil och titta samtidigt. Det kanske var var den kabeln som man sätter till tändningen för att stereon ska starta när man satrtar bilen.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

16 197 Inlägg
10 juni 2008
de 90% säkerhet så kan ja sääga att de finns en kabel som du ska koppla till handbromskontakten (jordas när du drar åt handbromsen)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

85 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
luunggan skrev:
Du har den alltså inte inkopplad i bil än? Vilket märke är det och vart köpte du den?

Brorsan hade en dvd med skärm förut och då fanns det en kabel som man kopplade till tändningen eller något sådant, som gjorde att man inte kunde köra bilen och kolla på dvd samtidigt. Titta igenom manualen och kolla om det står något om att det inte går att köra bil och titta samtidigt. Det kanske var var den kabeln som man sätter till tändningen för att stereon ska starta när man satrtar bilen.

Nej det har jag inte! Jag bara kopplat in den med hjälp av ett nätag och jag har lagt ström på +12 och minnes kabeln till dvd så den inte tappar radio kanaler, klocka osv.

Jag köpte den på blocket av en kille och märke ja det gör dom ingen reklam för men " KDF6500 " heter den och googlar man det så hittar man en massa chinesiska sidor..

85 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
de 90% säkerhet så kan ja sääga att de finns en kabel som du ska koppla till handbromskontakten (jordas när du drar åt handbromsen)

Okej, thanx. Ska kolla big_smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 juni 2008
Hahaha kina-skräp e alltid lika fint tongue

Det är precis som evilaudio säger en kabel som ska jordas för att bilden ska komma fram när du kör (när du sen kopplar den i bilen vill säga).

På min JVC KW-AVX810 var den kabeln ljus-grön/mint-grön och lång som fasen, så om färgen inte stämmer så kolla bara efter den längsta sladden i härvan så löser det sig.

Antar ju att manualen, om det nu ens följde med en, är ganska kass eftersom du fråga.

För du är väl inte en sån där som alltid skiter i att läsa manualen för att du redan kan allt ??  big_smile
Senast redigerat av TBOC_Razor (10 juni 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

244 Inlägg
10 juni 2008
som föregående sa.. du har inte jordat handbromskabeln..

85 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Hahaha kina-skräp e alltid lika fint tongue

Det är precis som evilaudio säger en kabel som ska jordas för att bilden ska komma fram när du kör (när du sen kopplar den i bilen vill säga).

På min JVC KW-AVX810 var den kabeln ljus-grön/mint-grön och lång som fasen, så om färgen inte stämmer så kolla bara efter den längsta sladden i härvan så löser det sig.

Antar ju att manualen, om det nu ens följde med en, är ganska kass eftersom du fråga.

För du är väl inte en sån där som alltid skiter i att läsa manualen för att du redan kan allt ??  big_smile

Haha, ja jag kan ju lägga in manualen så får ni själva se hur mycket ni fattar av denna wink
Jag har läst och testat hela morgonen men nu tröttnade jag innan jag hade sönder den och skrev här
och vipps så var det ett geni som visste wink tack och åter tack

Men nu har jag "3st kablar" kvar.. Men är då "AMPLIFIER POWER CONTROL" remote till typ steget ?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 juni 2008
bör ju vara det tycker man tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

85 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
bör ju vara det tycker man tongue

Okej! Jag har inte sådan stor koll, är ingen hifi-expert wink hehe

Sök