3536
Sök

Gammal motor=Effektförlust?

21 Inlägg
30 mars 2006
Trådstartare
#1
Har en Golf gti 16v års88 som har gått 20000 mil, min fråga till alla motorkunniga är hur mycket pulver finns det kvar i sånn gammal motor, antar att det spelar roll hur den har körts osv...
Samt vilka orginaldelar kan man byta ut mot nya för att väcka en och annan insomnad "hingst" utan att för den sakens skull trimma bilen med massa olika trimdelar...

Antar att en sådan här tråd kanske finns, men jag letade ett tag och fann ingen, därav en ny tråd...

The Man The Myth The Concept

295 Inlägg
30 mars 2006
#2
jag har sett bilfilmer etc där t.ex en gammal crx från 88 har 4 hästar mera än vad den har enligt fabriks upg.... och då hade den gått ca 16 tusen och var självklart helt orginal ^^ men känns golfen slapp så är den nog slapp :]

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

9 108 Inlägg
30 mars 2006
#3
Katalysatorn brukar vara en stor bov i dramat.. En gammal katt kan hämma effekten ganska rejält.


21 Inlägg
30 mars 2006
Trådstartare
#5
Arnie skrev:
jag har sett bilfilmer etc där t.ex en gammal crx från 88 har 4 hästar mera än vad den har enligt fabriks upg.... och då hade den gått ca 16 tusen och var självklart helt orginal ^^ men känns golfen slapp så är den nog slapp :]

Saken e den att golfen känns för bra för att vara sann! Så då är det kanske bra mos i den fortfarande smile smile smile!

The Man The Myth The Concept

21 Inlägg
30 mars 2006
Trådstartare
#6
MilleN skrev:
Katalysatorn brukar vara en stor bov i dramat.. En gammal katt kan hämma effekten ganska rejält.

Då får jag väl slita ut fanskapet heeh wink

The Man The Myth The Concept

12 086 Inlägg
30 mars 2006
#7
De som gör motorn slö efter massa år är ju att lager inte är vad de än gång va och att ventiler och kolvringar inte håller tätt. Slirande koppling. Filter och tändstift/kablar/fördelare/tändspole som iofs är slitdelar som bör bytas kan göra massor om de inte är bytta på länge!

21 Inlägg
31 mars 2006
Trådstartare
#8
JapMax skrev:
De som gör motorn slö efter massa år är ju att lager inte är vad de än gång va och att ventiler och kolvringar inte håller tätt. Slirande koppling. Filter och tändstift/kablar/fördelare/tändspole som iofs är slitdelar som bör bytas kan göra massor om de inte är bytta på länge!

Dom delarna ser faktiskt extremt trötta ut när jag kika under huven, får väl byta dom och rensa katten!

The Man The Myth The Concept


Sök