3853
Sök

ska köpa bil. Supra MKIV eller Skyline GTR?

321 Inlägg
26 juli 2006
Men supra såklart!!! überfin!!!

Tough ain´t...ENOUGH!

2 652 Inlägg
26 juli 2006
tror att du komemr få ännu mer beslutsångest efter att du lagt ut den här tråden hehe . provkör båda o känn efter vilken du gillar sen ,

381 Inlägg
26 juli 2006
Supran i alla väder går ej att jämföra med en skyline komfort och utseende mässigt i cupén. Supran e mkt fräschare innvändigt och bekvämare att åka. Men nackdele om man ska skjutsa runderpå folk e baksätet i supran som nästan e obefintligt å inte på tal om rx7an. Skylinen har riktigt gott om plats bak, vilket e bra. Men va fan ja ska juh inte sitta bak ja ska juh köra hehe så skit samma. Men Jag har en supra på gång nu. Men den kommer ej att köras med i vinter. ev så köper jag något annat nu i vinter å sparar supran till våren.
Jag har provkört både skyline och supra, Men gillade supran mer. Av många anledningar. Går juh att göra så fruktansvärt mkt med dom. lägg 20 000:- på trim så har du ca 400hk bänkat. Mer eller mindre beroende på vad för sakerdu satsar på.

1 639 Inlägg
26 juli 2006
kamui skrev:
ska skaffa mig en av dessa två, men har stor beslutsångest av vilken jag ska välja. hjälp mig gärna mvh alex

Supran utan att tveka, den är flera snäpp värre på det mesta framförallt utseendet...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

406 Inlägg
26 juli 2006
supran

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34

BennyF
21 Inlägg
27 juli 2006
Håller naturligtvis på supran eftersom jag har en själv.. varför jag köpte en supra beror på att jag har fått för mig att drivlinor å motormässigt håller supran för kraftiga hk.. och så är det ju toyota, minst fel på besiktingen säger väl allt! gå in å kolla lite på supraforumet, där diskuteras det även skylines... www.supramannen.com
mvh Benny/Insjön

Det föds en polis varje dag, ANVÄND KONDOM!

272 Inlägg
27 juli 2006
Gör så att du reggar dig på www.supramannen.com och www.skyline.se. Därefter kollar du upp med sånna som äger eller har ägt dessa bilar, för och nackdelar med vardera bil. Endast dom som kan ge dig den feedback du behöver för att göra ditt val.

Inte för att min röst eller val betyder något men en Supra MkIV TT Euro-spec är mer värd i mina ögon än Skyline R34 GT-R Z-Tune! Då finns det 50 exemplar av den R34an. Kan vara därför jag har lite pejling på vad som går att göra med en Supra och vad dom är kapabel till, både motor och utseendemässigt smile Eller vad sägs om en 2JZ på 1800+hk på hjulen som åker låga 6or på strippen? Eller varför inte Orido's RS-R Supra som har vunnit D1 Grand Prix i Japan. Potent bil tycker jag, sen tar dom hem väldigt många utställningar smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

2 014 Inlägg
27 juli 2006
Nismo Z-Tune tillverkas/tillverkades endast i 20 exemplar.

Att jämföra Supra och Skyline är riktigt svårt i synnerhet när man inte vet vilken modell av Skyline du jämför den med. Mellan exempelvis en R33 GTS-T och en Supra skulle jag också valt en Supra, men står valet mellan en R34 GT-R och en Supra så blir resultatet väldigt annorlunda.

Tala gärna om vilken Skyline-modell du jämför med då det helt enkelt finns massvis!

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

8 156 Inlägg
27 juli 2006
Det är väl R-34 och Supran som man ska jämföra?
http://nissanskylineclub.free.fr/photoskyline/mini-Nissan%20Skyline%20GTR.jpg

För den nya R-35:an tror jag inte att han jämför med, right?
http://www.stevelacerda.hpg.ig.com.br/_Carros/NISSAN%20GTR%20Skyline%20R35%20(1).jpg

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

25 Inlägg
27 juli 2006
Trådstartare
tack för allas tankar och svar , har nu bestämt mig och det kommer bli en supra MKIV (ska försöka få tag på en eu-spec) mvh alex

yippee ki-yay MF

2 652 Inlägg
27 juli 2006
ja dom är ju så jävla mkt dyrare än dom vänsterstyrda så de knappt värt . "vad jag tycker" . man vänjer sej tydligen fort + att de ser lite tufft ut .

2 014 Inlägg
28 juli 2006
Phaeton:

Tänkte snarare på om det var en R32 eller R33 han jämförde med. Dessutom finns det ju, som du säkert redan vet, en massa olika modeller av R34 också. smile

Den R34:an på bilden du la upp är en V-SpecII Nür, och där får Supran fetstryk i prestanda om man jämför orginalbilar. Enligt mitt tycke också om man jämför design...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

8 156 Inlägg
28 juli 2006
Alecci skrev:
Phaeton:

Tänkte snarare på om det var en R32 eller R33 han jämförde med. Dessutom finns det ju, som du säkert redan vet, en massa olika modeller av R34 också. smile

Den R34:an på bilden du la upp är en V-SpecII Nür, och där får Supran fetstryk i prestanda om man jämför orginalbilar. Enligt mitt tycke också om man jämför design...

Jo, jag kom på det senare. Ska man jämför årsmodeller så är nog R33 i samma åldersgrupp som Supra MKIV.
Jag la ju medvetet upp den modellen av av R34 som jag tycker är snyggast. Den är ju lite upphottad. Vet inte om man kan kalla den originalbil direkt... wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

258 Inlägg
28 juli 2006
Supraaaa sjklart

Gör det på alla fyra
130 Inlägg
28 juli 2006
Om jag måsta välja mellan dom två ....så skulle jag lätt ta en r33(gärna en v-spec)
Supran är ju helt underlägsen i teknik....en bonnbil.
Skylinen (r33:an) var den först orginalbilen att ta sig runt nürburgring på under 8 minuter....Inte illa pinkat....
Rakt fram kanske man kan jämnföra dom två men man vill ju svänga ibland oxå...

126 Inlägg
28 juli 2006
köp en r32 GT-R, MUMMA!

Avstängd
1 106 Inlägg
28 juli 2006
Supran utan tvekan!

Livet startar vid 220 km/h

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
28 juli 2006
BoostLogic skrev:
Gör så att du reggar dig på www.supramannen.com och www.skyline.se. Därefter kollar du upp med sånna som äger eller har ägt dessa bilar, för och nackdelar med vardera bil. Endast dom som kan ge dig den feedback du behöver för att göra ditt val.

Inte för att min röst eller val betyder något men en Supra MkIV TT Euro-spec är mer värd i mina ögon än Skyline R34 GT-R Z-Tune! Då finns det 50 exemplar av den R34an. Kan vara därför jag har lite pejling på vad som går att göra med en Supra och vad dom är kapabel till, både motor och utseendemässigt smile Eller vad sägs om en 2JZ på 1800+hk på hjulen som åker låga 6or på strippen? Eller varför inte Orido's RS-R Supra som har vunnit D1 Grand Prix i Japan. Potent bil tycker jag, sen tar dom hem väldigt många utställningar smile

Mm visst en potent bil...men med 1800 hk på hjulen och 6or på strippen är det väl typ inget mer än karossen som är kvar av original bilen? Absolut ingen supra i minna ögon med dom siffrorna.

Alla kan köra fort rakt fram...

73 Inlägg
23 juni 2008
Finns ju en del supror med 800-1000hk med orginal bottendel!! Men vill man att den ska va lite mer driftsäker så kan man ju iaf byta kolvar å stakar å balansera grejerna lite kanske! Men den e riktigt stabil! Riktigt sugen på en Supra eller Soarer! Sjukt mycke billigare å trimma än Cosworthen!

"Friendly Drifter"

Sök