ja funderar på att köpa en eller två Hertz HX 250.D4 och ja funderar på om det kan vara något att ha i bilen. skulle även ha lite hjälp med vad för låda man kan ha till.
Nu har jag inte den "nya" hertz basen, utan föregående modell. Men den jag har funkar kalas, spelar den i en 14-16L låda.Jag har den dock till SQ tävlande, med jag lirar 130,..dB med den basen i sluten låda i min S6 avant, klart godkänt.
Vad har du för budget? jag kör min på ett DLS A6 steg..funkar bra. Dock inte gjort för att lira dB..men det går att dra på iaf. Jag har testat lite olika steg, Detta A6, Audison LRX monoblock, GZ fem kanals,gamalt Nicama 300..men A6 är det som varit bäst. Den bas jag har är extremt lättdriven, så man måste inte ha mycke effekt. Funderar du på sluten låda eller portad? båda funkar till basen.
Där har du en bas som är lika som jag har. det är ett MYCKE bra pris för den basen och Theo kan du även nå här på garaget.org. Så, funderar du på en Hertz bas så är den väldigt prisvärd..!
ja vet inte vad det får kosta 3000 för ett steg kanske. ja måste ha en liten låda så ja får plats med barnvagn o skit. en sluten e väl den som blir minst tror ja
Ja sluten låda blir minst. Om du tex. köper en sån jag har, den jag länkade till, så funkar den i 9L och det är litet. Carpower Power-1/1000D kanske skulle passa?
de nya baasarna är ganska trögdrivnia men de låter underbart. desutom är de förbannat läckra. så ett välljudande steg med lite muskler så hardu en riktigt kul upplevelse
member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Vet ju inte vad för sorts basdunk du är ute efter, men antar att det är mer HiFi bas än dunka dunka.. Vad får steget kosta? Själv driver jag min HX250D med ett DLS A6 steg, detta funkar bra till den basen och det finns lagom med kraft. Det som sätter stopp för högre dB är lådan, skulle jag byggt en portad så skulle det nog gått spela lite högre..