3379
Sök

Byte avkopplingsvajer golf 3 1.8 -96

Darth Vader
1 644 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Hej.

Som rubriken säger skall jag byta kopplingsvajer på golfen, då den gick av vad växellådan häromdan.
Problemet nu är bara att jag kan inte se hur den skall lossas vid pedalstället. Man ser knappt upp, trots borttagna paneler, och pedalen sitter spänd med en fjäder och i denna går vajern.

Är det någon som bytt en sådan på en golf 3 och då vet hur man går tillväga?
Senast redigerat av DoWahDiddy (16 juni 2008)

Braaaaap?

28 Inlägg
24 juni 2008
Finns något som heter skrota skiten har haft en sådan och dom håller inte till något hehe men annars finns det bra handböcket till detta, köp en hayens gör det själv bok där står nästan allt.

Darth Vader
1 644 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Gjrode detta, den hjälpte mig bara på en punkt dock, men jag har iaf bytt den redan. Sen att de inte skulle hålla till något tycker jag är så roligt varje gång. Våran har fungerat felfritt i tio år nu, har vi då fått ett perfekt ex. eller är det vissa som inte kan köra sina bilar på ett rimligt sätt? Samma sak när man hör om folk som rasat X antal växellådor för att de är så jävla dåliga, samtidigt som det finns tio gånger så många som aldrig haft problem med det, vart ligger då felet? smile

Braaaaap?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
24 juni 2008
knippsa av den gamla vajjen med avbitar tång bara. eller värre medel wink

C H E V R O L E T <3

28 Inlägg
25 juni 2008
jo man letar upp en stor jävla grusväg och bottar tills det inte går med sen börjar du leka med handbromsen hehe:D har aldrig haft så roligt hehe

Sök