3313
Sök

Turbon laddar för lite! HJÄLP!

10 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Hejsan! har en Legacy turbo -92.. nu är de så att ja tyckte den kändes seg och kopplade in en laddmätare och mycket riktigt så laddade den bara 0.4 men vipps så kan den ladda 0.7/0.8 bara sådär ibland men då känns de lite hackigt.... =/ vad kan det vara för orsaker?? svårt att byta turbo om de nu skulle vara den som rasat?

tack för svar!

Subaru Legacy Turbo
Corrado G60

10 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
jaa kanske de... hur kollar man de då?

Subaru Legacy Turbo
Corrado G60

28 Inlägg
24 juni 2008
Det är inte så att den rycker ur avgassystemet med eller???
I sådana fall så är turbon på väg att rasa.
det är inte så jävla svårt men sedan vet inte jag hur det ser ut på en subaru lengacy men antar att den sitter som på dom flesta andra bilar med fyra bult på extraktorgrenröret och två till donwpipen(avgasystemet)roll

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
24 juni 2008
tippar på wastegate krånglar men vet ej riktigt hur mans er om den är hel. V8 är mitt hem så din motor är en annan värld för mig tongue

C H E V R O L E T <3

IDMUD
24 juni 2008
Det är antagligen magnetventilen som styr trycket till wastegateklockan. 0.4 är vad den laddar i öppet tillstånd sedan minskas trycket fram med hjälp av ventilen för att öppna önskat ladd. Märker styrenehten av något fel, eller om ventilen kärvar, kommer den uppföra sig sådär.

Följ slangen från wastegaten på turbon till en dosa med två anslutningar, gör rent den. Annars får du åka till verkstad och läsa av felkoder för att se vilken sensor som gör att den går in i fault-mode.

10 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Tack för svaren grabbar!

Subaru Legacy Turbo
Corrado G60

508 Inlägg
29 juni 2008
börja med att kolla wastegaten..

Sök