caromania skrev:Blixten854 skrev:Nja beror ju såklart på vad man letar efter i en bil? För mig är Rover skit. Men beror ju på vad man ska ha bilen till såklart. Att det fanns dom med crx motor det visste jag inte, men det är ju bra då det är en honda motor. Men nu var det civic han var inne på och crx är ju lite äldre. Att Rover har gått i konkurs sa jag mer för då kan man ju ifrågasätta hur bra deras bilar var. Klart som fan det finns delar och serviceställen kvar! Det jag var okunnig på var väl att jag inte visste att det fanns Rover med hondamotor i. Men ärligt talat hur ofta har man hört possitiva saker om Rover förutom nu efter konkursen då man kan få mycket bil för pengarna.
Sen att jämföra bilar i acceleration är ju värdelöst. Lite ska men ju svänga med kanske, och där är Honda kända för att vara bra.
Det är det här som är så roligt. En Rover från början av 90 talet ÄR en Honda rakt igenom. Alltså svänger den precis lika bra. Rover designade karosserna och kvaliteten på karosserna är högre än på Hondabilarna, vg lack och rostskydd. Allt under skalet är Honda vg hjulupphängning, bromsar etc. Glöm snacket om att Rover är skit. Tyvärr så lider deras K-motor, 1,6 och 1,4 liters som sitter i 200- och 400 modellerna från -96 av topplockspackningsproblem och det drar ner hela märkets rykte. En sån Rover skulle jag aldrig köpa.
Anledningen till att de gick i konkurs var faktiskt för att ledningen förskingrade miljardbelopp. BMW hade dessutom mjölkat ur det man ville ha och la ner modeller som konkurrerade med deras egna. vad händer med Volvo just nu? Vad hände med SAAB..?
Som du säger så är andrahandsvärdet mkt lågt, och det tack vare den här typen av okunnighet och ryktesspridning.
Trådskaparen kanske inte är så intresserad av det här, men sug i er av informationen ni andra. Får ni chansen till en Rover Coupe med Hondamotor så passa på. Halva priset mot en Honda och en betydligt bättre bil.
Bra skrivet och du har säkert rätt om det du skrev om karosserna men nu är det ju så att det är chassit och motorn i Honda bilar som gör dom bra och därför är bättre en Rover enligt mig. För jag har aldrig sett att Rover har varit lika snabba som Honda i olika tester som t.ex. i Superstage.
0
0
0
0