Har precis varit och grejat med bilen och testat om han "verkligen" kopplar i och ur 4wd, det gör han.
Bilen är fortfarande upp pallad. Håller på att renovera bromsarna bak, samt att jag väntar på delar.
Såg att hjulet går emot krängninghämmaren på vänster sida men inte höger. Detta tror jag kan vara orsaken till "klonkandet" när jag svänger fullt höger. Men varför bara på vänster sida och inte på höger oxå? Kan man kolla om bilen varit inblandad in några olyckor? Iså fall vart?
Tänkte ifall den blivit påkörd eller något?
Eller kan det vara taskig hjulinställning? Men jag tycker inte att den drar åt något håll.
Vad beträffande vibrationerna så är det bara när jag bromsar, om det skulle vara skivorna så skulle det vara väldigt tråkigt för dom är inte alls gamla max ett år. Det hade varit tråkigt att köpa nya igen.
Jag hade obalans i vinter däcken då va det värre, med dessa så kändes det som vidrationerna över 120km/h men med nya sommar däck så blev det bättre.
Jag tror jag läste/hörde någonstans att skeva bromskivor fram är ett vanligt förekommade fel på denna modell. Är inte helt säker kanske har drömt det eller nåt???
//Micke
Senast redigerat av Mickeymouse (7 juli 2008)
If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!