2337
Sök

Ferie i Sverige!

20 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
Eftersom jag har köpt ny bil vill jag ägna semestern  åt att köra en tur till sverige och ha semester.
Men vart skall jag och frugan dra?

Jag är ute efter en stad man kan ta det lugnt i, men också ha möjligheten att uppleva en del.
Någon som har förslag?

Gärna med strand och hav.

Vilka internetsidor bör jag kolla på?

Tack på förhand!

Göteborg är fint, vill du kolla lite "natur" med svenska djur kan du gå i slottskogen.
Vill du bada kan du åka ut till Lilleby, Askim eller Näset, finns stora sandstränder på alla 3 platserna.
Vill du äta ute kan du gå på Linne-gatan och kolla om du finner någon intressant resturang.
Gillar du historia så har du Marstrand, Bohus Fästning och Älvsborgs Fästning.
Vill du åka till någon nöjjespark så finns Liseberg, Sveriges största nöjjespark.
Gillar du grekisk mat så kan jag rekomendera Myconos på Linne-gatan!

Älvsborgs fästning: www.alvsborgsfastning.se
Liseberg: www.liseberg.se
Marstrand: www.marstrand.nu
Slottskogen: www.goteborg.se/slottsskogen
Linnegatan: www.linnegatan.com

Takk smile

20 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Tack för alla forslagen!! smile

Studerande
727 Inlägg
15 juli 2008
haha jag fattade inte heller direkt ^^
THEBADGUY skrev:
richardoo290 skrev:
Hesleskaug skrev:
Ettersom jeg har kjøpt "ny" bil vil jeg bruke ferien min til å kjøre meg en tur til Sverige å ha ferie. Men hvor skal jeg og kjæresten dra?

Jeg er ute etter et sted hvor man kan "lugna ned" men også ha muligheten til å oppleve en del. Noen som har noen forslag?

Gjerne med noen strand og hav smile

Hvilke nettsteder bør jeg se på?

På forhånd takk!

men förhelvete tror du man förstår dig eller!? lol

Ja. Det är ju norska så. tongue. Inte så svårt om man är lite utbildad.... tongue

On topic: Jag rekommenderar Göteborg!
Väldigt trevlig stad. En hel del affärer och dylikt. Dock en liten bit till havet.

Mvh.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
15 juli 2008
dj_aggwa skrev:
richardoo290 skrev:
Hesleskaug skrev:
Ettersom jeg har kjøpt "ny" bil vil jeg bruke ferien min til å kjøre meg en tur til Sverige å ha ferie. Men hvor skal jeg og kjæresten dra?

Jeg er ute etter et sted hvor man kan "lugna ned" men også ha muligheten til å oppleve en del. Noen som har noen forslag?

Gjerne med noen strand og hav smile

Hvilke nettsteder bør jeg se på?

På forhånd takk!

100 kr på att han e från Sthlm big_smile

Ska man dit måste man ha laptopen med å skriva de man försöker säga för de begriper inte ett dugg om man har de minsta dialekt coolcoolcoolcoollollol

HAHA! Sant! Och du om nån har väl dialekt lollol

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Muttley
15 juli 2008
dj_aggwa skrev:
AeroMalm skrev:
kör ner en tr i skåne... kan köra ett varv runt skåne  längst kusten för det mesta... bara stanna var du vill längst vägen... fina städer och ställen med rastplatser här nere...

Instämmer, skåne är fint. synd att det är långt dit å invånarna pratar danska bara cool

då är de ju extra lätt för han att förstå vad vi säger med ju.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
15 juli 2008
Larsson_Power skrev:
dj_aggwa skrev:
richardoo290 skrev:

100 kr på att han e från Sthlm big_smile

Ska man dit måste man ha laptopen med å skriva de man försöker säga för de begriper inte ett dugg om man har de minsta dialekt coolcoolcoolcoollollol

HAHA! Sant! Och du om nån har väl dialekt lollol

jo, har väl ganska grov dialekt ja.. tongue
Men även fast man försöker prata utan dialekt så begriper inte folk i sthlm.. I göteborg kan man prata som vanligt där utan missförstånd smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 963 Inlägg
15 juli 2008
Tycker Varberg är en bra svensk stad! Finns lite att göra inne i stan (affärer, fik mm), varbergs fästning, i hamnen går båtar med fisketurer! smile Sedan finns stränder hit och dit att bada på.. Dessutom riktigt bra vägar att köra bil på tycekr jag! Kan å andra sidan vara för att jag är från borås som lär ha flest vägbulor och hål i vägar i hela sverige=)

Men are not born - Men are made

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
15 juli 2008
ÅMÅL så klart wink

Sök