3767
Sök

Passa er för Svenska bil i Slagsta strand, Stockholm!

13 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#1
Jag har enbart negativa erfarenheter av Svenska bils plåt- och lackverkstad i Slagsta strand.

De skulle rikta och lacka om en bakskärm efter en påbackning.

Första gången var jobbet riktigt dåligt gjort, på alla sätt egentligen, damm i lacken, dåligt plåtjobb och inredningen var inte bara dammig utan det var riktiga smutsfläckar på den.

Okej, jag kan köpa att verkstaden gör ett jobb hafsigt och hoppas på att kunden inte ska klaga... De flesta orkar nog inte göra det.

Men när jag har reklamerat jobbet en gång... till och med två gånger... hur sjutton kan man lämna ut bilen en tredje gång utan att ha åtgärdat allt jag anmärkte på? Och till och med lyckats repa bort färg på kofångaren och inte fixat det?

Dessutom har både en anställd och chefen där hävdat att det finns en lag som säger att det får vara "tre dammkorn per kvadratdecimeter" i lacken. Jag har aldrig hört detta och ingen annan lackverkstad som jag har pratat med känner till någon sådan lag?

Innan detta har jag alltid vänt mig till mindre plåt- och lackverkstäder och aldrig haft problem. Det kommer jag att göra i fortsättningen också.

German Engineering
9 083 Inlägg
17 juli 2008
#2
Jættetråkigt det som hænde dig sad Tack før tipset, ska hålla mig borta från Svenska Bil

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Ace Ventura
1 240 Inlägg
17 juli 2008
#3
Lite OT men jag vill varna för FA motor i Norsborg! Åkte 43 mil enkel väg för att titta på en svart s70 t5 för 59000:- där som det bara skulle vara 1 skrapmärke på kofångaren höger fram. Men de var långt ifrån allt...

Kofångaren hf var skrapad ända in till balken!, Dimljus hf skrot, Massa vita repor på h framskärm, 2 fula lagningar på h bakskärm, parkeringskador båda sidor på kofångaren bak, H bakljus på luckan spräckt, Jättestor buckla i v bakskärm med färgskav, v bakdörr såg ut som mormors tuttar, Hål i förarstolen och dörrstoppen hade släppt inne i plåten vid a stolpen, Inte besiktad, skulle vara fullservad men ikke och varudeklaration kunde han göra en om jag ville ha!..

Och detta var enligt säljaren på FA motor normalt slitage för en bil som gått 12800.......
Senast redigerat av Aruzo (17 juli 2008)


13 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#4
Jag har en fundering som någon med plåt- och lackkunskaper här kanske kan svara på...

När man lämnar in bilen på Svenska bil i Slagsta strand så gör de först en förbesiktning, de tittar vad som ska göras och om något ska beställas hem och dylikt. Sedan får man utifrån det en tid när kan man lämna in bilen. Sedan tar det "minst 10-14 arbetsdagar".

Om man vet vad som ska göras och har beställt hem ev. delar, varför ska det behöva ta två veckor att rikta och lacka en skärm? Är verkstaden effektiv så borde man väl klara detta på högst 5 dagar?

Jag är mest nyfiken, även om man självklart vill vara utan bilen så kort tid som möjligt.

1 688 Inlägg
17 juli 2008
#5
Är inte sämre då och kan varna för Hogmalms i Göteborg, klarlacken släpte från taket på vår BMW 3 veckor efter dom lackerat den.

Samt Saab i Kungälv som lämnade ut min bil till mig med ett skitkast utfört arbete, finns en tråd om det.
Och deras lackerare i Rollsbo som utfört lackeringen, invandrare som inte kan svenska.
Ordväxling med lackerarna var omöjlig, varken tyska, engelska eller svenska gick hem.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!


Sök