3095
Sök

Nya Nissan R35 GTR 3.8 V6 TWIN TURBO Auto/Tip -08

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
4 maj 2008
hur många HK i en såndär då?roll

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

4 767 Inlägg
4 maj 2008
Crazygreek skrev:
Erick skrev:
Innan man köper den skulle jag kolla upp med Hedin i Göteborg vad den vänsterstyrda hamnar på. smile

Mvh
Erick

de har du iof rätt i..dom e väl dom ända i Sverige som kommer ta hem den modellen..

Man kan beställa bilen hos alla nissan handlare i sverige, men leveransen kommer alltid att ske hos Hedin på Mölndalsvägen i Göteborg, vad jag har hört. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Got VTEC?
1 593 Inlägg
5 maj 2008
Skyline_dennis skrev:
R35? jag hade för mig att dom la ner tillverkningarna på skyline för att gå på BARA gtr. Efter som de inte står skyline bakpå antar jag att de är en GTR bara. smile

men 800 kommer alla ligga på runt... vänj er vid priset smile

Nej det är ju ingen Skyline men ändå så skriver folk "Nissan Skyline R35 GTR". Helt fel ju.. den heter bara Nissan R35 GTR.. Svårt och fatta? roll

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

1 255 Inlägg
5 maj 2008
Om man ska importera en tar man den ju självklart från USA då får ni den vänsterstyrd ni som klagar.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Meister
6 763 Inlägg
5 maj 2008
Takashi skrev:
Crazygreek skrev:
de är helt klart värt pengarna !!
tänk på va man får betala för typ M3:or mfl andra tyska bilar..o den piskar ju dem tydligen på Nuburgring ? eller har ja fel ?

Nej, du har inte fel, den piskar mycket på Nürburgring. Ta en titt här så kan du jämföra http://www.nissanforumsph.com/skyline-g … -times.php

Du ser ju själv att den piskar bilar som kostar lite mer än 800 000 kr.. roll

Jag  vet inte om jag skulle lita på de där tiderna. De pendlar väldigt mycke och många andra bilar som är långt efter som borde vara jämnlika. Fabriksuppgifter är de jag går efter.

För de pengarna skulle jag köpa en Corvette C6 ZR-1. Den vill jag se tider på big_smile

257 Inlägg
16 juli 2008
camaro67 skrev:
Takashi skrev:
Crazygreek skrev:
de är helt klart värt pengarna !!
tänk på va man får betala för typ M3:or mfl andra tyska bilar..o den piskar ju dem tydligen på Nuburgring ? eller har ja fel ?

Nej, du har inte fel, den piskar mycket på Nürburgring. Ta en titt här så kan du jämföra http://www.nissanforumsph.com/skyline-g … -times.php

Du ser ju själv att den piskar bilar som kostar lite mer än 800 000 kr.. roll

Jag  vet inte om jag skulle lita på de där tiderna. De pendlar väldigt mycke och många andra bilar som är långt efter som borde vara jämnlika. Fabriksuppgifter är de jag går efter.

För de pengarna skulle jag köpa en Corvette C6 ZR-1. Den vill jag se tider på big_smile

haha , det är ju skillnad på vem som kör bilarna hur mkt man gasar liksom..

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

Nattarbetare
173 Inlägg
17 juli 2008
cebT skrev:
lite synd med automatlåda tycker jag på en sådan bil.. men annars skulle jag piska dom där 800.000 smile

läste att den växlade med en hastighet av 0.2 sekunder om jag inte minns fel och det är väl ingen som kan växla så snabbt manuellt ens.
Senast redigerat av Konka (17 juli 2008)

Att styla en volvo är som att sminka en gris

V-Power
1 186 Inlägg
17 juli 2008
Konka skrev:
cebT skrev:
lite synd med automatlåda tycker jag på en sådan bil.. men annars skulle jag piska dom där 800.000 smile

läste att den växlade med en hastighet av 0.2 sekunder om jag inte minns fel och det är väl ingen som kan växla så snabbt manuellt ens.

Jo jag känner i för sig en, men hur bra bilen mår är en annan sak tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Avstängd
233 Inlägg
17 juli 2008
Konbanan skrev:
Konka skrev:
cebT skrev:

Jo jag känner i för sig en, men hur bra bilen mår är en annan sak tongue

haha, hans lilla mazda 2 håller tongue

Blå saab 9-3 turba

2 283 Inlägg
17 juli 2008
Konka skrev:
cebT skrev:

Ferrari F430 Scuderia växlar på 60 millisek det är väl det snabbaste ute nu? (Samma växellåda som i Schumachers F1 bil -05)

R.I.P. Michael Jackson!

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
17 juli 2008
Pikey skrev:
Konka skrev:
cebT skrev:

Ferrari F430 Scuderia växlar på 60 millisek det är väl det snabbaste ute nu? (Samma växellåda som i Schumachers F1 bil -05)

Behöver man ens växla så fort? tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

454 Inlägg
17 juli 2008
Köp en lamborghini eller ferrari istället ... mycket stekigare cool

645 Inlägg
17 juli 2008
Med tanke på att en vänsterstyrd kostar under 800k är det där ett fett överpris. Fast om man beställer en vänsterstyrd nu så får man ju vänta nåt år... :p

342 Inlägg
17 juli 2008
ahlan skrev:
http://www.blocket.se/vi/16212459.htm?ca=11_s

Vad ni än gör så köp ALDRIG en bil från den firman som bilen är utlagt ifrån!   Det är det bästa tips jag kan ge er!

Once you go Skyline, you´ll never go back!

7 120 Inlägg
17 juli 2008
Den har klarat "ringen" på 07:29 nu. cool

122 Inlägg
17 juli 2008
Fan va slött tongue
Corvette ZR-1 har klarat den på 7:26,4 smile

2 014 Inlägg
17 juli 2008
Den heter inte R35, en modell med namnet Skyline R35 har funnits på marknaden ett bra tag (även om den i Europa går under namnet Infinity G35) och det finns ingen GTR-modell på den.

Det här är generation R36.

Skulle aldrig få för mig att köpa en högerstyrd sådan eller ens ett importerat exemplar, då Nissan har kungjort att inga Nissan-auktoriserade verkstäder får ta sig an att reparera eller göra service på importerade exemplar.

Angående tiderna på ringen, vänta bara tills Spec-V kommer... Misstänker att Corvette ZR-1 får på tafsen då.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök