3045
Sök

Plasta låda i Vetten

Rälspilot
391 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Imorgon drar det igång på allvar. Då skall nya baslådan plastas. Min fråga lyder, vad ska jag isolera plastningen med mot själva bilens kaross. Jag behöver ha något emellan plastningsmaterialet och glasfibern bilen är byggd av. Om jag plastar rakt på får man ju aldrig ur baslådan igen om man skulle vilja det. Tacksam för svar.

Andra tips kring plastandet är också välkommet men det är främst isoleringen jag klurar över. roll

16 197 Inlägg
17 juli 2008
antingen kör du me silvertape elle så gör du den seriösa vägen å kör formvax å sen släppmedel.. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Rälspilot
391 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Ahapp, hur lätt är det o få loss silvertejpen då tro?

Rälspilot
391 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
snipercat skrev:
folie?

Beprövat?

424 Inlägg
18 juli 2008
Madland skrev:
snipercat skrev:
folie?

Beprövat?

Ja, jag hade det i res baljan när jag plastade min låda där. eller så kör du med vanligt bilvax det fungerar också

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

f.d. Robospine
208 Inlägg
18 juli 2008
sopsäck funkar också, men då kanske i kombination med silvertejp då du måste få den att sitta kvar mot underlaget. i min bil var det tjockt tyg under som man kunde häfta i, blir ju lite knepigare om det är glasfiber eller plåt under.
Senast redigerat av Robospine (18 juli 2008)

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

Rälspilot
391 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Robospine skrev:
sopsäck funkar också, men då kanske i kombination med silvertejp då du måste få den att sitta kvar mot underlaget. i min bil var det tjockt tyg under som man kunde häfta i, blir ju lite knepigare om det är glasfiber eller plåt under.

Mm, jag tror nog nästan det får bli en plastig sopsäck + silvertejp. Det är ju viktigt att det blir ordentligt tätt. Läcker det någonstans så fastnar ju polyestern och då är det kört. Nu drar jag snart till Biltema och handlar - önska mig lycka till!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 juli 2008
Bred maskeringstape funkar med.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Rälspilot
391 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Tack för alla tips. Jag körde med sopsäck + silvertejp och det fungerade skitbra. Det var på gränsen att det inte brännde igenom säcken men bygget klarade sig. Lådan börjar ta form och är förhoppningsvis färdig imorgon. Yey!

Sök