3726
Sök

Trimmning av b230A .

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Trycka ut lite extra effekt hur en b230A , ska inte bygga ngn racer maskin utan bara lite extra som sagt wink Hur ska jag gå till väga ?

40 Inlägg
11 juli 2008
Jaru.. om du skulle få på dubbla förgasare o ta en annan kamaxel o extraktor kasnke en litten planing av toppen e ju en början men förvänta dig inga superhästar tongue

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
11 juli 2008
Köper du dubbla Weberförgasare så går de undan tongue Men det kostar därefter.
Lätta bilen är ju det bästa och billigaste trimmet annars, sen kan man ju plana toppen osv.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Perran89 skrev:
Jaru.. om du skulle få på dubbla förgasare o ta en annan kamaxel o extraktor kasnke en litten planing av toppen e ju en början men förvänta dig inga superhästar tongue

Absolut inte det jag gör heller smile Tack för hjälpen. Hur många Hk pratar vi om då ? 10+ , 20+, 30 + ?

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Waho skrev:
Lätta bilen är ju det bästa och billigaste trimmet annars, sen kan man ju plana toppen osv.

Jo men med det projektet jag har i tankarna är inte det nått alternativ wink tack ändå

Dit solen aldrig når
163 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Waho skrev:

Jo men med det projektet jag har i tankarna är inte det nått alternativ wink tack ändå

551 Inlägg
11 juli 2008
Plana toppen 2mm
Ta bort höfläkt i med elfläkt istället
K-kam
weber 36/36
extraktor
avgassystem
sportfilter
lätta svänghjul
byta till automat bakaxel (bättre acceleration)
rensa skiten på allt onödigt

så rör den lite mer på sig, förvänta ingen wow effekt men breställ får man lättare iaf tongue
Senast redigerat av marven (11 juli 2008)

You can't B serious, oh K

Avstängd
232 Inlägg
11 juli 2008
marven skrev:
Plana toppen 2mm
Ta bort höfläkt i med elfläkt istället
K-kam
weber 36/36
extraktor
avgassystem
sportfilter
lätta svänghjul
byta till automat bakaxel (bättre acceleration)
rensa skiten på allt onödigt

så rör den lite mer på sig, förvänta ingen wow effekt men breställ får man lättare iaf tongue

Marven är du snål.. ska han ändå byta förgasare så varför inte 45/45 el 48/48... 36/36 det kör ju fan min mormorsmormors mamma med! smile
Senast redigerat av rawbin (11 juli 2008)

40 Inlägg
20 juli 2008
AmaXon skrev:
Perran89 skrev:

Absolut inte det jag gör heller smile Tack för hjälpen. Hur många Hk pratar vi om då ? 10+ , 20+, 30 + ?

Jaru vet inte riktigt men de blir inte allt för mkt säg kasnke 20 + beroende på förgasare tongue men de e ju de billigaste alternativet om du ska trimma iaf wink

Sök