4235
Sök

Söker någon som gått "Tekniskt basår" på högskola!

Bessewisser
556 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Hallå!

Ska börja på gävle högskola nu till hösten men eftersom jag saknade Fysik B så måste jag tyvärr gå ett basår först för att plugga in det, inga problem med det men runt om och utanför skolan börjar iaf mitt problem...

Farsan och jag satt och snacka och han tycker att det verkar helt orimligt att basåret "hör till" själva högskolan och vad jag vet så kan man inte få studielån om man inte pluggar på själva högskolan.

Så till min fråga... Kan man få studielån om man går basår? ska nämligen flytta nu när jag börjar skolan...

//SkyNard

How low

31 Inlägg
22 juli 2008
Jag gick tekniskt basår via högskola på komvux, inga problem med studielån där...  Så antagligen så är de lugnt för din del

Maria

Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org
Msn: maria_miranda@spray.se

198 Inlägg
22 juli 2008
Nu är det några år sedan jag gick basåret på högskolan. Men då var det alltså inga problem att låna pengar till dessa studier. Hur mycket du får låna beror som du säkert vet på hur mycket du studerar, dvs heltid eller deltid.

1332 - Överjävlig

Bessewisser
556 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Ok tack för svaren... Jag ska studera på heltid 100% studietakt

Jaja då vart man lite smartare idag också smile

//SkyNard

How low

Indrivare/torped
149 Inlägg
23 juli 2008
Helfart och enbart Fy B på ett år, det lär bli en jävla gedigen fysikkurs det wink

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

huh?
10 427 Inlägg
Bessewisser
556 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Jag saknar endast fysik B så därför måste jag gå basåret men när man går där så fick man inte välja bort det man hade enligt HIG (Högskolan i Gävle) så jag ska läsa Biologi Fysik Matte och Kemi så det blir ganska mycket ändå

//SkyNard

How low

huh?
10 427 Inlägg
23 juli 2008
Jaha, får hoppas att dom gamla kunskaperna sitter kvar då smile

Sen får du väl iaf läsa om all matte igen när du börjar plugga ? tongue

3 121 Inlägg
23 juli 2008
Hade det inte varit enklare att läst in Fy B på någon månad på komvux istället?

Bessewisser
556 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
viccoA skrev:
Hade det inte varit enklare att läst in Fy B på någon månad på komvux istället?

Jo sant men jag fick inte sad

Jag kolla upp det och den kursen fanns inte på komvux där jag bor och jag fick inte studera på annan ort av någon anledning :S

//SkyNard

How low

Sök