3749
Sök

Mer klös i ljudet, vilket är det enklaste sättet..?

Mest i vägen.
205 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Hej på er!

Vilket är det absolut enklaste/smidigaste sättet att få lite mera ljud ifrån motorn? Har tänkt trimma upp den med hjälp av BSR och vill samtidigt ha lite mera klös i ljudet. smile

/
Therese

I got Dubs!
2 423 Inlägg
28 juli 2008
sportavgas o insatsfilter till luftburken.

Montör
664 Inlägg
28 juli 2008
Absolut enklaste brukar ju vara att ersätta sista ljuddämparen med antingen ett rör eller någon form av "trim"ljuddämpare. Detta låter ofta inte särskilt bra dock, så att byta ut hela eller bakre halvan av avgassystemet är att föredra.

Sen bara montera ett öppet  luftfilter under huven så borde det låta lite mer där också. smile

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

15 Inlägg
30 juli 2008
TessGTI skrev:
Hej på er!

Vilket är det absolut enklaste/smidigaste sättet att få lite mera ljud ifrån motorn? Har tänkt trimma upp den med hjälp av BSR och vill samtidigt ha lite mera klös i ljudet. smile

/
Therese

Om du öppnar fönsteret och skriker ut de billjudet du vill ha så får du klös... :p

Annars.. Borra hål i luddämparen... Gratis.. big_smile

Avstängd
1 557 Inlägg
30 juli 2008
Ta bort sista burken o sätt rakt rör smile Det har jag gjort låter lite väl mycket ibland men det är det värt wink Kostar inte många kronor och är lätt och återställa om du tröttnar eller måste byta tillbaka av andra orsaker..

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

15 Inlägg
30 juli 2008
Skit i hela avgasröret om de ska vara så?

Avstängd
1 557 Inlägg
30 juli 2008
DenSnabbePolsken skrev:
Skit i hela avgasröret om de ska vara så?

Varför? Jag tycker min låter nice hmm

276 Inlägg
30 juli 2008
vrf e alla så¨obsessed vid hur den låter det e som en billig dammsugare den låter bara men det gör inegn nytta

15 Inlägg
30 juli 2008
Ska de låta så ska bilen vara fan ta mig snabb.. Coolt och se ljudet bara spränga iväg och se en sölig liten golf som försöker hålla kapp med ljudet samtidigt som bilen misslyckas HÅRT..

Gör som ja.. skaffa jobb, köp BMW M6 och sett på ett Eisenmann, Kreissig eller ett par Evo-sport grenrör och Dinan end rör så har du nått fett..

Avstängd
1 557 Inlägg
30 juli 2008
DenSnabbePolsken skrev:
Ska de låta så ska bilen vara fan ta mig snabb.. Coolt och se ljudet bara spränga iväg och se en sölig liten golf som försöker hålla kapp med ljudet samtidigt som bilen misslyckas HÅRT..

Gör som ja.. skaffa jobb, köp BMW M6 och sett på ett Eisenmann, Kreissig eller ett par Evo-sport grenrör och Dinan end rör så har du nått fett..

Nu kanskeinte alla kan få sånna jobb tyvärr sad

9 108 Inlägg
30 juli 2008
DenSnabbePolsken skrev:

Lagom seriösa inlägg du kommer med, har du inget vettigt att säga över huvud taget så behöver du inte skriva 3 inlägg i samma tråd.

Det där med att ta bort sista dämparen brukar låta bra om man har lite effekt under huven, annars låter det mest trasigt tycker jag. Jag kör så på min 3000 24V och är nöjd, låter vasst på fullgas men när man kör med lite gas låter det knappt någonting.

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juli 2008
850 T5 är det bara till att skaffa 3" efter kat och en sportdämpare. smile
Man får räkna med avgasknallar och grejer, men det låter riktigt gött och man drar till sig uppmärksamhet, både önskad och oönskad. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Filkörning?
852 Inlägg
30 juli 2008
TessGTI skrev:
Hej på er!

/
Therese

om du ändå ska trimma den på bsr köp ett steg 2 kit så får du lite goare ljud.
snacka med dem på bsr så löser dem de åt dig smile

finns ju antingen twin pipe eller som vanligt med ett ändrör.
dem kan ju instalera det åt dig också så slipper du det pillet.

MVH

Japs :)
775 Inlägg
30 juli 2008
tar bort "mattan" som sitter under huven. (om det nu sitter ngn där på golf)

Sök