3830
Sök

Chipptrim eller Lustgas

6 Inlägg
3 juni 2005
Trådstartare
ngn som vet om det går att chippa denna bil som jag har...  (/almera gti)?  Annars kanske det blir lustgas...   ngn vänlig själ som vet kanske? vad är bäst?? droppa en åsikt...

120 Inlägg
4 juni 2005
hosta fram bilen och lite fakta så kanske fler svarar...

677 Inlägg
4 juni 2005
Skulle tro att det går att chippa den hos Jürg.

Men lustgas och chip är väl inte riktigt samma grej va!

http://www.olconstruction.se/chip/chiptrim.htm

342 Inlägg
5 juni 2005
Ja, den går att chippa. Om du märker något skillnad efteråt är inte säkert.
Med lustgas gör du det garanterat! Beroende på hur mycket du tänkte köra iofs. 50 hk borde väl funka på din bil tycker jag. Motför de 5 hk (om ens det ?) som du får i toppeffekt med ett chip...

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

Fotograf
183 Inlägg
5 juni 2005
lustgas skulle jag satsat på, rolig leksak de där big_smile

12 086 Inlägg
5 juni 2005
Hittar du ett chip så ska du köpa det!
Då har du mer effekt jämt.. Lustgas är skitkul tills gasen tar slut, och den är inte billig..

6 Inlägg
14 juni 2005
Trådstartare
pallar kraftöverföringen då? koppling eller växellåda kanske säger godnatt ,jag kanske ska överväga att byta bil till en med turbo istället... då får jag ut mer av allting(både chip o lustgas..)

17 Inlägg
14 juni 2005
Är inte så lätt att få ut säkra driftsäkra hästar ur en turbobil heller. Kostar en hel del.
Jag hade satsat på gas. Ruskigt pubertalt roligt!

53 Inlägg
14 juni 2005
Ultraz skrev:
Är inte så lätt att få ut säkra driftsäkra hästar ur en turbobil heller. Kostar en hel del.
Jag hade satsat på gas. Ruskigt pubertalt roligt!

Beror ju helt på hur många hk han vill satsa på! Finns ju bilar som ger mer hk original än vad den kommer ge med lustgas! Mvh!

2 Inlägg
19 juni 2005
BoraV6 skrev:
Skulle tro att det går att chippa den hos Jürg.

Men lustgas och chip är väl inte riktigt samma grej va!

http://www.olconstruction.se/chip/chiptrim.htm

Så sant som det är sagt, oavsett vilken bil du har så är det inte alls samma sak du snackar om. Lustgasen är rolig i nåra sekunder, ett chipp ger ökad effekt hela tiden. Så gas och chip går ju inte att jämföra...

97 Inlägg
15 april 2006
Båda ! :d

live your life as if everyday's gon be your last!!

Sök