3938
Sök

Öka effekten på Volvo 850 GLT

52 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan,

någon som kan ge tips på hur jag kan öka effekten på min Volvo motor gradvis. T.ex billigaste alternativet först sedan dyrare och dyrare.
Om man byter till sportluffilter (öppet) ger det igentligen någon effeckt?

Och en GLT motor har väl lättryckturbo som jag har hört?
Men man kan inte montera en dumpventil för det?

Ungpung

252 Inlägg
10 augusti 2008
Nu är kan jag ju inte så mycket om volvo direkt. Men GLT är den som är på 2.3 liter SUGMOTOR med 16 ventiler. Någon som kan volvo får gärna rätta mig om jag har fel.

343 Inlägg
10 augusti 2008
20ventiler har den väll? Men ingen turbo på GLT´n iaf.
Senast redigerat av JEsT3R-Race (10 augusti 2008)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 augusti 2008
Kickboxer skrev:
Nu är kan jag ju inte så mycket om volvo direkt. Men GLT är den som är på 2.3 liter SUGMOTOR med 16 ventiler. Någon som kan volvo får gärna rätta mig om jag har fel.

850 GLT har en 2.5 liters 20ventilare på 170hk.

men större avgassystem istället för ärtröret som sitter på original, sport katalysator, chippa, byta spridare osv

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

260 Inlägg
10 augusti 2008
The_Mechanic skrev:
Kickboxer skrev:

850 GLT har en 2.5 liters 20ventilare på 170hk.

men större avgassystem istället för ärtröret som sitter på original, sport katalysator, chippa, byta spridare osv

Rätt svar om motorn, men en sugmotor vill ha motstånd så det får inte vara för stora rör.
dessutom så är det dyrt och ger ingen super prestanda

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 augusti 2008
Porta toppen? Dyrt, och jag vet inte vilken effekt det ger på en sugis, men på en T5a kan det ge upp till 50hk, beroende på hur man vill ha registret.

Och ja, undvik för stort avgassystem, en sugmotor jobbar med avgasmotstånd, till skillnad från en turbo som bara vill ha så bra flås som möjligt.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Whitetrash
589 Inlägg
10 augusti 2008
Kickboxer skrev:

Varför ens svara när du inte vet?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

252 Inlägg
10 augusti 2008
__Marcus skrev:
Kickboxer skrev:

För att du ska ha något att störa dig på

52 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
Kickboxer skrev:
__Marcus skrev:
Kickboxer skrev:

Hahaha;D man kan ju inte veta allting . Jag fattar inte vad som menas med sugmotor?
alltså suger den mkt bränsle eller?

Ungpung

260 Inlägg
10 augusti 2008
nej den suger in luften som blandas med bensin.
en turbo trycker in luften i motorn.

huh?
10 427 Inlägg
10 augusti 2008
Lite off topic:
Vissa årsmodeller av 850 GLT i USA har lätt-trycksturbomotor original (200hk, snarlik den till AWD).
Så det är inte omöjligt med turbomotor och GLT, men lär ju inte finnas många i Europa. tongue

285 Inlägg
11 augusti 2008
Frasse_rs skrev:
Kickboxer skrev:
__Marcus skrev:

Hahaha;D man kan ju inte veta allting . Jag fattar inte vad som menas med sugmotor?
alltså suger den mkt bränsle eller?

haha a herre min skapare

Sök