3469
Sök

möbleringstips, lägenhet 1:a

Styla en bil från grunden räcker!
187 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Tjenare, funderar på att köpa en lägenhet,1a. Något att starta livet med iaf.
Är så klart sugen på ngt större men alltid bra o börja lugnt.
Om det är någon som har en 1;a så lägg gärna upp bilder på hur ni har placerat säng, dator o tv o allt.
Denna lägenhet e 25m2 som en 4kant, ngt som har det så.
Visa lite tips på hur man kan möblera!

GOGO tyty

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
9 juli 2008
Trååångt big_smile  Köpte hus me en gång ja, fixar inte att BARA sitta å spela ps3 i en lägenhet, måste finnas nåt å pilla me.. tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
9 juli 2008
Hehe, jag har klämt in ett ganska stort skåp (vitirin, TV bänk och vanligt skåp), 2 dvd hyllor, en data hylla (skrivare och sånt) Ett bord för skärmen, en säng, och en hörnsoffa wink Och alla säger att dom tycker det känns rymligt. tongue

FreddeK
9 juli 2008
dj_aggwa skrev:
Trååångt big_smile  Köpte hus me en gång ja, fixar inte att BARA sitta å spela ps3 i en lägenhet, måste finnas nåt å pilla me.. tongue

Lite skillnad på städer...I arvika hittar man hus för fickpengar...lite värre i horås ne jag menar borås=)

Styla en bil från grunden räcker!
187 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
jo sant, men tribbe lägg upp lite bilder ;D kan va kul o se. lägg upp lite bilder ni andra oxå! asgött o se ju

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 juli 2008
25kvm kommer du bli galen på, titta på minst 35kvm med sovalkov, annars kan du lika gärna bo hemma

25 Inlägg
9 juli 2008
Om jag varit i samma situation som dig nu.. Köpa en bra LCD tv (minst 28" säger jag) och tradlös tangentbord+mus. Så behöver du int rum för datoren och får en modern "mediacentrum" smile
Jag började från 30kvm när ja flyttade bort från föräldrar. De e int mycket men man måste börja från nånting iaf smile Alltså jag vet int hur dyrt e de i sverige..

Körv
3 535 Inlägg
9 juli 2008
Bor på 46 kvm. Och ganska stort kök + hall.. Helt okej lägenhet faktiskt. Är man trött på att se insidan kan man gå ut på balkongen.. hehe smile

Truckdriving Man

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
9 juli 2008
Har 36kvadrat utan balkong. Så är ju lite större än 25kvadrat som du lurar på... Bilder lol Ska se om jag har några där det är städat.. tror jag har det annars kan du ju drömma big_smile
Redigerar inlägget om jag hittar några...

puff
9 juli 2008
Ett tips är att sätta upp en fondvägg.
Har gjordet det i min lägenhet, blev ett helt annat rum.
Mvh

106 Inlägg
9 juli 2008
Det är svårt å möblera när de är litet. Beroende på var fönstrerna är å dörröppningar osv. Men man får göra de bästa utav de. Har själv bott i en 1:a på 27 kvm i drygt 5 år men håller på att flytta till en 2:a på 71 kvm. Så de är ju lite skillnad. Man tar ju de man har råd med till en början. Man vill ju som inte bo hemma jämt heller. tongue

Just me.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
9 juli 2008
http://tribbe.bilddagboken.se/p/main.html   Datum 29'e Maj En liten översikt av min lägenhet. Tycker det känns rätt rymligt för att vara på 36... men toan är inte stor...... sen har jag en klädkammare också som faktiskt är rätt rymlig.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
9 juli 2008
puff skrev:
Mvh

Jag vet inte vad en fondvägg är? Antar att det är någonting som skärmar av rummet.

Gorgilus addictus
4 758 Inlägg
9 juli 2008
Tribbe skrev:
puff skrev:
Mvh

Jag vet inte vad en fondvägg är? Antar att det är någonting som skärmar av rummet.

En vägg som är i en annan nyans än resten av väggarna... tongue. Tex en vägg är röd, medans resten kan vara vita...

Allt för den där jävla hatten!

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
9 juli 2008
THEBADGUY skrev:
Tribbe skrev:
puff skrev:
Mvh

En vägg som är i en annan nyans än resten av väggarna... tongue. Tex en vägg är röd, medans resten kan vara vita...

Okej, lurar ögat sig på något vänster då eller och man tycker det känns större?

796 Inlägg
12 augusti 2008
Nån på den här sidan måste väl ha bilder på sin 1:a

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

puff
12 augusti 2008
Ja, en fondvägg är något som skiljer sig från andra väggar.
Tex en annan tapet.

Så här gjorde jag hemma hos mig:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_28/22800000-22809999/640x480/22801257.jpg

DFFL
9 020 Inlägg
12 augusti 2008

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök