3904
Sök

audin lägger av ibland

607 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Har nu fått ett litet problem med audin. Det är så ibland då jag ska starta bilen så dör den direkt. efter ha provat startat den 2 gånger går den alltid i gång.  Men ett störande fel. Några tips ?

Brynäs tigers

1 749 Inlägg
11 augusti 2008
Min audi som jag hade förr stannade till ibland.
Det berodde på att när frugan satt i höger bak så satt hon precis över batteriet.
Det i sin tur ledde till att stålstavarna som sitter i baksätet gick emot polerna på batteriet och det blev kortis.

Säkert inte samma fel som du har (frugan är ju hemma) men jag tänkte på det felet när jag såg överskriften på din tråd.
Senast redigerat av patrikke (11 augusti 2008)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Administratör
2 980 Inlägg
11 augusti 2008
Om du söker lite här på forumet så har detta disskuterats förr med en hel del bra svar bla från mig. mvh

En kopp av den svarta såsen...

Volvo 162
26 Inlägg
11 augusti 2008
Kolla om startspärrslampan blinkar när den gör så.. min a4 diesel -98 gjorde så nånn gång ibland men gick alltid på andra försöket

607 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
hur ser startspärrlampan ut ?  kan det inte ha något med bränslepumpen att göra ?

Brynäs tigers

33 Inlägg
12 augusti 2008
hade samma fel på min bil, lämnade in på verkstad. Var något med tändningslåset, bilden kände inte av nått bla bla. så den dog en del ggr då man skulle starta den, den gick upp på varv sedan la den av

Volvo 162
26 Inlägg
12 augusti 2008
Backstabber skrev:
hade samma fel på min bil, lämnade in på verkstad. Var något med tändningslåset, bilden kände inte av nått bla bla. så den dog en del ggr då man skulle starta den, den gick upp på varv sedan la den av

Antagligen precis samma sak som jag menar sitter chip i nyckeln som känns av av tändningslåset...
Startspärrslampan är gul med en nyckel på finns bild på den i din instruktionsbok... har för mig att den sitter på hastighetsmätaren samma lampa blinkar om datorn registrerar en felkod....

Om ja inte minns fel så va de så iallafall...
Senast redigerat av Ando162 (12 augusti 2008)

607 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Ando162 skrev:
Backstabber skrev:

Antagligen precis samma sak som jag menar sitter chip i nyckeln som känns av av tändningslåset...
Startspärrslampan är gul med en nyckel på finns bild på den i din instruktionsbok... har för mig att den sitter på hastighetsmätaren samma lampa blinkar om datorn registrerar en felkod....

Okej men ska startspärrlampan lysa hela tiden ?
Bilen lägger aldrig av i körningen. Bara då man ska starta den. 2-3 gånger dör den, sen går den igång.
hur ser startspärrlampan ut ? är det en bil men en nykel över ?

Brynäs tigers

607 Inlägg
Volvo 162
26 Inlägg
17 augusti 2008
YööA skrev:
Ando162 skrev:
Backstabber skrev:

Okej men ska startspärrlampan lysa hela tiden ?
Bilen lägger aldrig av i körningen. Bara då man ska starta den. 2-3 gånger dör den, sen går den igång.
hur ser startspärrlampan ut ? är det en bil men en nykel över ?

Ja precis en gul ... den blinkar till och bilen stannar precis efter den startat...

Sök