3445
Sök

ang: audi a6 instrumenthus.

3 182 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#1
jag har en vanlig a6 1,8 turbo 1998 med ett vanligt instrumenthus det vill siga utan färddator mm, har sett att qvatron har färddator i sin eller har jag hellt fel, nu till frågan går det att ta instrumenthuset från en qvatro ok sätta in i min ok få färdatorn ok allt det dära att fungka.

3 182 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#2
ingen som vet

Tradarchaffis
158 Inlägg
19 augusti 2008
#3
instrumentet kan du sätta in, men hurvida färddatorn kommer att fungera är jag inte så säker på... borde ju finnas olika givare på bilen som förser datorn med information som kanske inte finns på din då den inte byggdes med färddator? hör med en audi verkstad!?

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 augusti 2008
#4
Av vad ja har hört, så för att få det så billigt som möjligt så tillverkas alla bilar med exakt samma givare och allt, och sen äre vissa som beställer till färddator och andra inte, så ja skulle tro att det funkar, så var de på min gamla 850 iaf, den funkade de att eftermontera i smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

10 287 Inlägg
21 augusti 2008
#5
Min quattro har ingen färddator...

Tänk på att quattron har en speciell bränsletank med tre givare till instrumenthuset. Så ser det inte ut på en FWD.

/Göran

pukan2 skrev:
ingen som vet

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 182 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
#6
oki, då vet jag, skulle va kul om det gick att bara byta instrument huset så att man fick färddator.


Sök