3977
Sök

Bilen skriker när jag inte bromsar. Tyst när jag bromsar.

Digital Designer
198 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
Jag har börjat få ett tjutande ljud från bilen, ljudet är precis likadant som när bromsar skriker/tjuter.
Ljudet uppstår lite då och då, dock så är det i mitt fall helt knäpp tyst just när jag bromsar men det kan tjuta när jag inte bromsar, så fort jag bara trycker ner bromspedalen pyttelite försvinner ljudet.

Idag när jag hade åkt mellan kungsbacka och Göteborg passade jag på att känna efter om nån fälg var varmare och det visade sig att vänster bak var både fälgen och bromsoket betydligt varmare än de andra.

Nån som har ett förslag på vad detta kan bero på? Jag har kollat alla bromsbelägg och det finns mycket kvar på dem.

Tack på förhand.
Senast redigerat av webdiddy (18 augusti 2008)

"Öka!!! Det är fan 90 på denna 70 vägen!!!"
Seat Leon FR 2,0TFSI -07 250hk.

13 Inlägg
20 augusti 2008
mäst troligt kärvar bromsoket..  prova smörj upp de.. kan vara beläggen som inte glider ut.. kan prova slipa rent o mörja på bra med koppar pasta..

Med en vis förkärlek till turboskåp....

183 Inlägg
20 augusti 2008
Ja det turbo mange låter mest troligt bre inte på för mycket pasta bara svårt att få bort sen=P, annars kan det vara det lilla problemet som jag haft.... i mellan varje sida på klossen sitter ett litet clips som håller klossen på plats detta för ett förenkla byten av klossar, i såfall kan du höra skrikande ljud lr klickande ljud, kolla upp och smörj lite försiktigt med pasta=)

10 Inlägg
20 augusti 2008
Kolla dina Handbromsbackar på det Hjulet,det har hänt någonting!!!
Jekyll

40+

Digital Designer
198 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Tack för svaren!

Hur kollar jag Handbromsbackarna?

1 827 Inlägg
21 augusti 2008
Troligtvis är det varnarna som har gått i. Dvs en liten metallpinne som lägger sig emot skivan när belägget börjar ta slut... Kolla beläggen innan nått annat.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Digital Designer
198 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Jag har kollat alla belägg och de ser bra ut, vad kan det mer vara?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 augusti 2008
låter nästan som beläggen sitter för "löst" i oken. så de ligger emot lite. När du sen bromsar så kommer beläggen som sig bör "kramas" mot skivan och då blir det tystare.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

112 Inlägg
26 augusti 2008
Montera skrikplattor eller skrikpasta, kopparpasta kan fungera lika bra. Det är mellan klossar och ok som ljudet uppstår! Lycka till!

Bära eller Brista?!

Sök