oftast har du "knappt" 2'tum original (som jag har).
Du köper helt enkelt en "adapter" exempel på mekonomen, som är från 2tum till 2,5'tum, eller 3 tum beroende på vilken dämpare du köper..
Sen går det att bara ta bort sissta dämparen och antingen som endel skriver här att bara köra med en avgasklämma.
Risken finns ju dock som sagt att det kanske inte blir helt tätt, oftast blir det det dock för rören går ju i "varandra".. Men vill du behålla dämparen rekommenderas svettsning, det tar inte mer än 10minuter för en van svettsare att fixa sånt här.
Sen kommer man ju som sagt till själva upphängningen, något som jag tyckte var bökigt..
Lyckades dock vinkla dämparen så att original upphängningen gick att använda. Körde med ett stålband som en annan kille gjort över, och sen en form av "metallplatta", eller liknande mellan dessa två upphängningar så håller sig dämparen bra. Vissa kör med självborrande-skruv med rätt upp i golvet. Men det är väll inget o rekommendera direkt..
Är det någon mer fundering så skriv bara, kan även ta en bild på min upphängning vid behov..
Senast redigerat av n0ll (22 april 2006)
Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )