3560
Sök

Hjälp med koppling av slutsteg "remote"

29 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Kom igen grabbar hur ska jag koppla den lilla skit remote kabeln? Blir bara förvirrad av alla svar man får, jag testade nyss en metod drog bort en del av plasten på ANT kabeln och rullade remote kabeln i den sen tejpade över den, slutsteget tänds nu när stereon startar men får inget basljud än. Det kanske beror på RCA kablarna men jag har testat på alla RÖD,Vit uttagen från stereon men utan resutlat?

1 878 Inlägg
2 september 2008
lyser steget så har det ström, och funkar. dock kan det bero på RCA kablarna och vilka kanaler du ansluter till på steget. och hur du har ställt in steget. står allt på MIN så kommer det nog inte komma nåt ljud.

29 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Grejen är ju att allt funkat innan, på min pioneer. Då var det 2 RCA kontakter bakom stereon där ja satte dit dom. Men på denna stereo är det flera olika röd vita kontaker bl.a:
AUX IN
REAR OUT
LINE OUT FRONT
LINE OUT REAR

Ska dom in på REAR OUT  visst

29 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Nu funkar allt alltså basljudet. Det var visserligen inte REAR OUT utan LINE OUT REAR den skulle in på.

Nu är det bara två små saker som hindrar mig till att koppla in nya stereon. Jord kabeln från Radio antennen och en annan kabel som kommer från stereon (brun) Den ska tydligen kopplas in till "handbrake" en säkerhets grej från tillverkaren vilket gör att man endast kan kolla på film när handbromsen är uppe. Men så vill jag ej ha det o för att unvika detta så ska den kabeln kopplas till jord ? (en snubbe skrev det på en sida)

så..jorden från antennen och den bruna kabeln båda kopplas till jord. Hur och vart kan jag göra det? Det kanske blev för mycket ber om ursäkt men men hoppas på svar smile

5 089 Inlägg
2 september 2008
AlSopranos skrev:
Nu funkar allt alltså basljudet. Det var visserligen inte REAR OUT utan LINE OUT REAR den skulle in på.

Nu är det bara två små saker som hindrar mig till att koppla in nya stereon. Jord kabeln från Radio antennen och en annan kabel som kommer från stereon (brun) Den ska tydligen kopplas in till "handbrake" en säkerhets grej från tillverkaren vilket gör att man endast kan kolla på film när handbromsen är uppe. Men så vill jag ej ha det o för att unvika detta så ska den kabeln kopplas till jord ? (en snubbe skrev det på en sida)

så..jorden från antennen och den bruna kabeln båda kopplas till jord. Hur och vart kan jag göra det? Det kanske blev för mycket ber om ursäkt men men hoppas på svar smile

jepp stämmer bra.. till jord skall det.

\Lindgren

293 Inlägg
3 september 2008
AlSopranos skrev:

koppla den bruna till den hel svarta kablen i iso så fungerar det..
Har du köpt Dvd Spelare på Lidl eller? för känner igen allt du pratar om
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=Static35&cat=60084&image=411454

sådan kanske ^^ big_smilebig_smile

Sök