2958
Sök

Lura turbon?

677 Inlägg
21 april 2006
Kika på skroten efter de prylar som skiljer sig från fulltryckaren! Då får du ju alltså 30hk till för några hundringar!

Men som sagt kika på saabturboforumet jag länkade till, dom har mycket tips och folk som säljer sånna prylar.

Lycka till! Men snälla skaffa inte dump, jag tycker det räcker med pysande saabar!

22 Inlägg
23 april 2006
Trådstartare
Oj då! Inte visste jag att ämnet skulle bli så hett tongue Skall undvika slangen, LOVAR! Får snällt vänta på att chiptrimma istället. Tack för alla svar!

41 Inlägg
24 april 2006
DEsmond_Viez skrev:
Hörde av en arbetskamrat igår att man kan lura turbon att ladda mycket mer om man gör ett litet ventilationshål i vacuumslangen. Han hade gjort så att han delat slangen på mitten satt dit en t-koppling som man kan använda till rutspolaren, eldat igen det överblivna hålet och sedan borrat upp det igen med en 2,5mm borr.

Någon som vet om det är på något sätt skadligt att göra så på en Saab 9000? Polaren hade gjort det på en 940 ltt.

är inte de å man gör på lättrycksturbon så de blir fulltryck???har hört de iaf!!

5 710 Inlägg
24 april 2006
volvoopower skrev:
är inte de å man gör på lättrycksturbon så de blir fulltryck???har hört de iaf!!

Läs HELA tråden tack!
Och är det 940LTT som åsyftas är det mera rätt att skaffa sig en FTT -tryckklocka till wastegaten istället för att gå "genvägen" att pystrimma.

MVH Jonas
..............

Sök