3304
Sök

Solfilm på audi 80 (bakrutan)

16 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
Någon som har ett fruktansvärt bra tips åt mig jag vill lägga solfilm på min bakruta men de går åt helvete varje jävla gång ;D Någon som har något tips för jag har slut på idéer annars blir det nog att köra me en otonad bakruta ;P /Robin

Ge gärna styling och tips som man enkelt kan fixa på sin audi 80 :)

Ford är min grej!
582 Inlägg
26 april 2006
bit i det sura äpplet o lämna in den! det är det nog värt... sidorutor går väl bra men en så välvd ruta som det är på din kärra så skulle jag inte vilja prova ens! det vore ju synd o sabba helhetsintrycket av bilen med en bubblig ruta va??

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

med lem
1 147 Inlägg
26 april 2006
kommer inte ihåg vad det hette men jag såg i nån annan tråd att dom tipsade om nån böjbar tonad skiva som man kunde klämma dit.. du kan ju leta efter den tråden om du har tråkigt=P det lät rätt lätt me en sån iaf..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

med lem
1 147 Inlägg
26 april 2006
jag hade tråkigt så jag letade upp den.. en länk: www.solarplexius.se

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

273 Inlägg
26 april 2006
Vad jag har hört så är den där Solarplexius inge bra. blir kondens mellan skivan och rutan.

Då är det bättre med vanlig solfilm.

På bakrutan är det lättast att dela filmen på 2 eller 3 ställen beroende på hur välvd rutan är.
(skär filmen längs med defroster-slingorna så syns inte skarvarna)

* Börja med att rengöra rutorna noga

* Spraya först vatten på rutans utsida, lägg på filmen på utsidan med skydds-plasten mot dig 
   och släta ut den.

* skär till filmen efter rutans utsida ( med en lampa inne i bilen är det lätt att se kanterna)

* dra bort skydds-plasten och spraya diskmedel-vatten både på filmen och på rutan (insidan)

* lägg på filmen på rutan och dra med gummiskrapan från mitten och ut för att få bort alla bubblor

* om rutan är välvd kan man värma försiktigt på rutans utsida med en varmluftspistol, samtidigt
   som man drar med gummiskrapan

Är man noggrann så kan resultatet bli nästan lika bra som en "proffstoning" och betydligt billigare.
Senast redigerat av Peacerich (26 april 2006)

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

Lång & Smal!
462 Inlägg
26 april 2006
ta ut rutan å tona!! lättast enligt mig

//Henrik Johansson

25 Inlägg
27 april 2006
jag tona min bakruta fast denvar bullig med biltema film och de gick bra smile

Sök