3405
Sök

har långt ner får framrutestreamern gå ?

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
16 september 2008
Ca 20 cm rakt ner från antingen höger eller vänster vindrutehörna ska du ha en liten svart trekant/pil i kanten.. Det är till den det gäller. Har du ingen, då vet jag faktiskt inte.

35 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
_ZooN_  : jo jag har en markering i form av en pil där wink

680 Inlägg
16 september 2008
har varit med om olika beror på vilken stad å gubbe man får
*A4 papper på ratten på ett ställe
*solskyddet på ett ställe
*en höftade lite när jag åkte å frågade innan
*1 sa om torkarbladet går över så är det ej godkänt,men orinal har ju många bil nu så vet ej

nu är dessa inte med solfil utan helt svart el röd "tjep" som inte släpper igenom hågot alls

https://www1.garaget.org/gallery/archive/10179/462242_l3j1ra.jpg

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
16 september 2008
solkorv_ skrev:
_ZooN_  : jo jag har en markering i form av en pil där wink

Gött smile det är den som gäller... Men visst, man kan stöta på nötter till bes. män och poliser som inte godkänner det ändå. Bara att stå på sig, visa pilen och be dom ta sig i baken

35 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
jajjemän big_smile jag får se hur ja gör tongue de kanse ser mesigt ut med en sån liten bord wink men jag kännde att de blir dyrt att köpa en ny för en 300 kronor efter varje besiktning big_smile

680 Inlägg
16 september 2008
smakar de så kostar dig min har aldrig gått igenom,plus byta framruta el tona om dom me så=)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
16 september 2008
600:- om året är la inte mycket för en besiktning? (inräknat beskostnad å streamer) alt, 800 om du får ombes tongue

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

680 Inlägg
16 september 2008
bättre å inte chansa utan ta bort å köp ny om man är osäker

KHRacing
17 september 2008
Inte många rätt i denna tråden alls tyvärr :-(

På en ruta som är E-märkt så får maninte ha NÅNTING ALLS för att det sklal vara godkänt.

Markeringarna i sidorna på framrutan har inget som helst med hur långt en vindrutestreamer får gå.

Tror ni på fullaste allvar att det specialtillverkas famrutor till alla bilmodeller enbart för lilla Sverige´s marknad....?

Tänk om... isf.

mvh K -- Sen om man har streamer eller -- Hmmmmmrz..... jaja jaja jaja :-)

105 Inlägg
17 september 2008
herregud. Många säger ca 20 cm osv. bläää!
Det finns oftast en markering på vindrutan på höger eller vänster sida!Där får en bord som MAX gå!!!
Det är det polisen kollar. går streamern över den markering= böter eller ta bort på plats!
Vet detta då jag själv varit med om det. Thats it!

4 824 Inlägg
17 september 2008
och hur kommer det sig då att dom på besiktningen tar ett A4 ark och lägger på ratten om det inte är det som dom ska gå efter?? för ett liggande A4 ark har dom som mått på vad som räknas som siktfält.

jag har satt solfilm på min som går 15cm nedanför markeringarna som finns på rutan och det är gränsfall då kanten mer eller mindre hamnar dit A4 arket går om man lägger det på ratten, detta har dom sagt varje gång jag besiktat bilen efter det att jag monterat filmen och sist tog dom fram ett A4 papper och mätte och det va precis som dom sagt tidigare gränsfall för hur långt ner den får gå men eftersom den inte gick nedanför så släppte dom igenom den även den gången.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök