2157
Sök

Budgetdelar till en Honda Civic Type-R

337 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
#1
Ja fallet är som i topicen.

Tänkte kolla om det e någon som har koll på om det kan vara lite lurigt å, om man ska passa sig för att köpa en billigare variant av oljefilter till en CTR?
Har sett att många som byter använder sig av ett s2000 filter. Det har en anledning kanske?

Tack på Förhand!

// Erik


337 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
#2
upp


4 506 Inlägg
7 september 2008
#3
Man ska väll alltid passa sig för att köpa budget olie filter.
Finns motorer som har skurt pga det.
De kan bli fel flöde m,m. Är inte så insatt i det..

Räkna på vad din motor är värd o räkna på vad ett olie filter
kostar så är det ganska lätt.. Köp riktiga grejer.

Kan du andas kan du dö.

BaM BaM
232 Inlägg
7 september 2008
#4
Prova söka på hondaklubben.com

Inget vara för evigt.

hater
656 Inlägg
7 september 2008
#5
Varför skulle man köpa en billigare variant av ett oljefilter till en CTR?

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

337 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
#6
Masaru skrev:
Varför skulle man köpa en billigare variant av ett oljefilter till en CTR?

Inte jag som har gjort det. Men killen som jag funderade på att köpa en CTR har gjort det.
Borde jag skita i bilen eller räcker det med att byta det så snart som möjligt efter?
Kan bilen ha tagit skada som det är redan?

Tack för alla svar!


62 Inlägg
7 september 2008
#7
Ja det lär nog vara en av de absolut sämsta grejorna att spara in på.
Jag skulle nog hellre köpt en annan bil men om allt annat verkar schyst och du får ett bra pris så kanske.


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 september 2008
#8
haha vilken snålkuk

2slow

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
7 september 2008
#9
tror inte att de har tagit nån skada.

dom som byter filter till ett S2000-filter gör de fö de e mer flöde genom det filtret.
hade S2000-filter på min när ja köpte den men när dom servade bilen så satte dom dit ett CTR-filter.

den enda skillnaden ja har märkt var att mä S2000filtret så blev de varmt i bilen lite snabbare när de va kallt ute.

kör på original!!!

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

1 867 Inlägg
7 september 2008
#10
Vad menas med budgetdelar? Det enda företaget jag vet som säljer riktig budget är Biltema, Mekonomen och liknande säljer ju originalskit.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

105 Inlägg
7 september 2008
#11
Har man råd att köpa en type-r så har man råd med riktiga delar också! Så nej. Skit i den bilen då tändsystem också säkert är biltema!

337 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
#12
Koop skrev:
Vad menas med budgetdelar? Det enda företaget jag vet som säljer riktig budget är Biltema, Mekonomen och liknande säljer ju originalskit.

Vet inte helt 100 vad det är han har på den.. Men så kasst som biltema tror jag inte det va.
Men om vi säger att det va biltema ska jag passa mig då eller?
Om jag byter så fort jag kommer hem till Civic orginal eller s2000 borde det spela någon roll då?


4 506 Inlägg
7 september 2008
#13
Ja alltså bara för att det är ett budget filter betyder det ej att motorn är kass.
Det finns hur många som helst som kör med budgetfilter, annars hade de ej
forstatts att sälja.

Men du får väll ta och byta Olia o filter..
Får man fråga vad det är för årsmodell? Tänkte eftersom den ej värkar vara
servad på en auktoriserad verkstad...

Kan du andas kan du dö.

KHRacing
7 september 2008
#14
Om Honda fortfarande bara har två sorters filter gemensamt till alla sina olika modeller så hade jag personligen kört på ett filter från en Honda LOGO.

Detta är superlitet & ger mindre flex i filtret vid höga varvtal.
Allt detta förklaras utav Honda´s egen trimmningsguru från Japan.

Finns att se i en utav Best Motoring´s video´s

Honda använder detta filtret även på den Castrolsponsrade NSX-R´n långloppsracer i Japanska racingserien.

Kör själv med ett skitlitet filter på min EVO, som jämförelse.

337 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
#15
_Wallis_ skrev:
Ja alltså bara för att det är ett budget filter betyder det ej att motorn är kass.
Det finns hur många som helst som kör med budgetfilter, annars hade de ej
forstatts att sälja.

Men du får väll ta och byta Olia o filter..
Får man fråga vad det är för årsmodell? Tänkte eftersom den ej värkar vara
servad på en auktoriserad verkstad...

Det är en -03 till årsmodellen och den är inte stämplad i hans ägo. Detta på grund av att han mekar mycket själv säger han. Borde det ringa varningsklockor där också kanske?

Tack för alla svar smile


Avstängd
13 Inlägg
7 oktober 2008
#16
vet nån vart man kan få tag på en elektronisk styrväxel till en honda s2000.. sverige ligger priset för den på runt 22000:- tänkte om de va nån som hade annat förslag om importera från staterna eller nått?

4 506 Inlägg
7 oktober 2008
#17
03.. Men hur är det med goodwill försäkring m,m om man ej har servat bilen
i verkstan? Då gäller inte alla garantier väll?

Kan du andas kan du dö.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
7 oktober 2008
#18
Garantin gäller bara 3 år.


Proffa
282 Inlägg
7 oktober 2008
#19
Orginalfilter rekommenderas ALLTID då I-VTEC är jävligt känsligt för smuts i oljan...+ att många orginalfilter innenhåller magnetfilter som binder eventuella metallpartiklar..och som tidigare..: varför i h-e snåla på en sån sak som oljefilter och ojla??..det absolut viktigaste i en bil..



Sök