3844
Sök

Lättning av 740 gl isbil ;) tips på allt som kan slitas bort!

Allt i allo
358 Inlägg
19 oktober 2008
360_sleeper skrev:
Vadå meningslös tråd. ta väck allt som du fatta inte behövs.

Glädje dödare!!mad

De é nice !

Fire And Silk
2 254 Inlägg
19 oktober 2008
danneC5 skrev:
tack för tipsen smile

Nån som har något bra förslag på ett material som man kan sätta över bakluckan om man nu sliter bort den? typ lätt och billigt smile

Frigiolit? wink

Mvh danne

Galon? eller något annat vatten avstötande hör med din lokala sykärring smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

186 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Ja kanske lite wink men vem bryr sig?
Hade lite att göra på jobbet så då blev de så att jag slängde upp en för skojj!

360_sleeper skrev:
Vadå meningslös tråd. ta väck allt som du fatta inte behövs.

Titel
18 Inlägg
19 oktober 2008
Såhär såg det ut i min 244:a som var tänkt gå som isbil.. Var långt ifrån färdig på bilden.. Men all inredningsskräp gjorde mycket, skillnaden märktes faktiskt mycket mer än vad jag trodde.
Framstolarna kom tillbaks när resten var färdig wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6682/486700_q1ypgj.jpg

Det är ju bara riva bort i princip allt som går, glöm inte innertaket smile Bälten kan vara bra å ha kvar kanske.
Vet inte hur det är med 740 koffertlucka men en 240 lucka väger inte speciellt mycket, så jag skulle låta den sitta kvar. Det man kan göra är att kapa bort förstärkningarna på insidan.. Samma sak gäller för dörrarna, kapa bort allt på insidan och hitta på nån lösning för att hålla rutorna på plats.. Sitter några tjocka rör inne i dörrarna som säkert väger en del också smile Och rutorna är som sagt inte så lätta heller.
Kofångarna är tunga också, på den här bilen lät jag bara själva plasten sitta kvar.. Dom tappar såklart helt sin funktion men det såg någorlunda hyfsat ut iaf.
Senast redigerat av snq (19 oktober 2008)

Sök