3430
Sök

hur tands dimmljusen i en saab 9000

108 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Hej. jag har ett problem och det handlar om att tanda dimmljusen fram i min saab 9000. nagon som vet var knappen sitter

tacksam for svar

MVH

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 oktober 2008
om dom är inkopplade ska de va samma knapp som och tända dimbakljusen om de är orginal på bilen äre efter monterat kan de sitta nån knapp nån annanstans om tex tidigare ägare har gjort de lr nått

3 295 Inlägg
19 oktober 2008
volvo_dude skrev:
om dom är inkopplade ska de va samma knapp som och tända dimbakljusen om de är orginal på bilen äre efter monterat kan de sitta nån knapp nån annanstans om tex tidigare ägare har gjort de lr nått

fel, sitter separata knappar på saab 9000.. till vänster om ratten ska båda knapparna sitta.

108 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
okej hehe. jag har en knapp som det star extra pa... vad kan den vara till for

mvh

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
19 oktober 2008
den övre är bak och den nedre fram smile

Sitter mellan ventilationsgallret och ratten

Rock'n Roll

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
19 oktober 2008
kalle9000 skrev:
okej hehe. jag har en knapp som det star extra pa... vad kan den vara till for

mvh

den sitter höger om ratten? Det är för t.ex. extraljus. Helt enkelt en extraknapp om man vill lägga till någon funktion. Själv har jag motor fläkten kopplad på den eftersom min givare är pajj
Senast redigerat av TenZer (19 oktober 2008)

Rock'n Roll

1 688 Inlägg
19 oktober 2008
Den Saab 9000 som du har upplagd som din bil saknar själva dimmljusen fram vad jag kan se.
Men du kanske har eftermonterat, då måste du också skaffa dig en knapp smile

Knapparna för dimljuset är någon av dessa om det sitter originalmonterat.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26738/486710_3jkc05.jpg

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

108 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
jag har dimmljus i min nya saab (1991an) de e fel bil du kollat pa

1 688 Inlägg
19 oktober 2008
kalle9000 skrev:
jag har dimmljus i min nya saab (1991an) de e fel bil du kollat pa

Well, du har ändå svaret på din fråga i mitt inlägg. tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

108 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
ja deklart. jag ska kolla lite noggrannare och se om jag eventuellt kan hitta en mystisk eftermonterad knapp men vad jag vet ska dimmljusen ha suttit d'r sen bilen var ny...

53 Inlägg
20 oktober 2008
kalle9000 skrev:
ja deklart. jag ska kolla lite noggrannare och se om jag eventuellt kan hitta en mystisk eftermonterad knapp men vad jag vet ska dimmljusen ha suttit d'r sen bilen var ny...

Men hur svårt är det? Du behöver inte leta efter någon mystisk knapp någonstans.
Strömställaren för dimljusen sitter precis under ljusströmställaren.
1: Ljusströmställare
2: Dimljus fram
3: Dimljus bak

Att det står "Extra" på den, kan du inte lita på. Förmodligen utbytt mot en SAAB universell knapp. Den har exakt samma funktion som dimljusströmställaren i original.

Du har kollat säkringen? Har för mig att den sitter i säkringslådan ute i motorrummet.

9000 CSE 2,3T/200 Aut A50 -97

Sök