3210
Sök

Köpråd: Opel Calibra till flickvännen?

582 Inlägg
22 oktober 2008
Only-volvo skrev:
MilleN skrev:
Only-volvo skrev:
Blev utmanad  av en 8 v mot gle:n och det var inga större problem att dra ifrån den. Visserligen så ligger min på 131 hk. Men som sagt det var inga större problem att dra ifrån den. Jag hade nog satsat på en 16 v.

Sådant där är så jäkla olika så det går inte att jämföra, det finns folk som drar andra fast det är 100hk mindre i deras bil osv osv osv.

Blev omkörd av en 740 som kom i en jäkla fart häromdan när jag körde MC, tror säkerligen han skröt om att han drar hojar med sin bil efter det wink

Mitt syfte var inte att skryta utan mer för att tona ner att en 8 v inte är så snabb:-) För övrigt så är det en helt okej bil, men se upp för rosten.

skulle nog vilja säga att opel calibra 8v är vansinnigt slö(vet hade en i 3år).men det är en snygg bil och snål

hej

9 108 Inlägg
22 oktober 2008
Jag har då tyckt att mina Omegor med 8v (som väger 300kg mer än calibra) har känts mer rappa än många andra bilar med 30hk mer original. Men det är väl en smaksak också, och faktiskt olika från bil till bil..

Hur som helst som sagt, 16V är mycket snabbare men är det hennes förstabil blir hon nog inte missnöjd med en 8v wink

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 oktober 2008
Only-volvo skrev:
MilleN skrev:
Only-volvo skrev:
Blev utmanad  av en 8 v mot gle:n och det var inga större problem att dra ifrån den. Visserligen så ligger min på 131 hk. Men som sagt det var inga större problem att dra ifrån den. Jag hade nog satsat på en 16 v.

Sådant där är så jäkla olika så det går inte att jämföra, det finns folk som drar andra fast det är 100hk mindre i deras bil osv osv osv.

Blev omkörd av en 740 som kom i en jäkla fart häromdan när jag körde MC, tror säkerligen han skröt om att han drar hojar med sin bil efter det wink

Mitt syfte var inte att skryta utan mer för att tona ner att en 8 v inte är så snabb:-) För övrigt så är det en helt okej bil, men se upp för rosten.

vet du ens va skillnaden mellan 8 & 16 Ventilare är ?
En 16 ventialre accelerar mycket bättre på Höga varv än va 8 ventialre gör!
Dock så drar en 8 ventilare mycket snabbare på låga varv än va 16 gör..

C H E V R O L E T <3

Sök