3788
Sök

mitt batteri laddas ur när ja spelar med basen

personers avundsjuka är en annans drivkraft
150 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare. Har en volvo 745 som ja satte i en sterio och bas + slutsteg. Nu är det så att när jag är ute och glider och spelar med basen så dras batteriet ur. Det är ju inte så roligt att poppa upp huven mitt i stan och dra fram startkablarna. Är det möjligt vi så att basen drar så mycke ström så att batteriet laddas ur? Finns det något alternativ så att batteriet inte laddas ur? Det konstiga med det hela att min polare hade det i sin 740 och den startade oavsett hur mycke och länge han spelade... Finns det något sätt eller ska ja sälja den och köpa en ny?

Tack på förhand Micke Hjort

Vadå körkort?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 oktober 2008
låter mera som ditt batteri alternativt generatorn som e kasst  att ljudet använder upp den lilla el som finns kvar

SKÅNING
1 215 Inlägg
25 oktober 2008
testa bytta laddrelä i/på generatorn innan du bytar batteri eller hela generatorn. kostar inte många kr på tex biltema eller micro har bas och sånt i min och det funkar skit fint, hade även i min gammla amazon med likströms generator och även där fanns det ström trotts att jag spelade

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

personers avundsjuka är en annans drivkraft
150 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Tack för alla svar ska kolla upp lite och se hur det blir. Åter kommer om jag har fler frågor.

Vadå körkort?

Sök