lättast våre det att ladda datorn hemma...för om man ska ladda den i bilen så gåre inte så bra att starta senare...ialla fall inte ifall man har ljud eller annan multimedia med...
lättast våre det att ladda datorn hemma...för om man ska ladda den i bilen så gåre inte så bra att starta senare...ialla fall inte ifall man har ljud eller annan multimedia med...
jag menar inte en bärbar dator . funderar på att ha en shuttle
de finns nätagg som är tänkta för bilen... bättre att köpa ett sånt så slipper du transformera upp till 230 volt först och sen ner till 12volt som en vanlig stationär dator i vilket fall använder som högst
Man ska INTE köra med vanlig 12v-220 som någon sade!! Man måste ha speciell omvandlare för PC..
Den 80w från komplett lär inte räcka så länge heller.. Såvida man inte bara ska ha en hårddisk i utan något annat.. USB-saker drar ström och ska man ha CD-rom och sånt så behöver man mycket mer än 80w..
Jag har eventuellt en OPUS 150w omvandlare till salu för 1000 spänn till ATX-moderkort. Oanvänt pga nya planer! Nypriset var runt 1600.
Visst 12 Volten är inte ren men det filtrerar ju en vanlig 12 Voltsadapter! http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.p … tnr=040060 Varför den skall vara speciell för PC har jag svårt att förstå? Speciellt när det gäller laptop.
Laptopar går sällan på 12volt.. snarare 15 å uppåt Den produkten funkar säkert för en gammal laptop men 84 watt är inte mycke.. en normal pc ligger på ca 400watt. D finns 12volts nätaggregat för pc men för att klara iaf 250-300 watt så kostar d sisådär 12-1400 spänn..
nätagget delar spänningen för +12v -12v +5v och +3 eller något sånt.. men man kan ju göra lite special då man egenkligen bara behöver driva hårdisken, moderkortet och cd driven med nätagget.. fläktar och runtomkringutrustning kan man ju driva med bilens 12volts spånning...