4479
Sök

elektrisk kompressor turbo till audi s6

8 Inlägg
4 november 2008
#21
hehe beror väll lite på vad man utgår i från med eller ? tongue

Sätter du på den på en gammal skruttig BMW 518 med knappt 70 levande hästar så får man väll knappt ut 150% mer efekt tongue

Men utgår man från en 4.4L V8 som inte har så hög komprision orginal och redan har 300 hästar så är det juh 50% efekt ökning ungefär ...

Så man kan juh inte säga Köp denna kompressor o får 200Hästar ? haha big_smile

MVH Tim

Reservdansk
6 271 Inlägg
4 november 2008
#22
Rex2005 skrev:
hehe beror väll lite på vad man utgår i från med eller ? tongue

Sätter du på den på en gammal skruttig BMW 518 med knappt 70 levande hästar så får man väll knappt ut 150% mer efekt tongue

Men utgår man från en 4.4L V8 som inte har så hög komprision orginal och redan har 300 hästar så är det juh 50% efekt ökning ungefär ...

Så man kan juh inte säga Köp denna kompressor o får 200Hästar ? haha big_smile

MVH Tim

Du menar att en liten liten kompressor ska leverera luft till åtta cylindrar med 4,4 liter? wink

Det i sig låter ansträngande för den stackarn - men klart du får ut effekt om den orkar pusta in så mycket.
Har du bänkat den efteråt, så du vet exakta skillnaden, eller du gör bara en gissning? smile

180hk på 300hk är ju en 60% ökning - inte för att vara sån, men det låter mycket, att pressa upp motorn från 300 till 480hk bara sådär, utan IC och allt. tongue
Senast redigerat av TurbOla (4 november 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

7 274 Inlägg
4 november 2008
#23
Vet inte vad det är för komp i dom motorerna men eftersom det är en sugmotor brukar det ju vara lite för högt om man ska tvångsmata motorn med luft.
Lär väl nästan behövas ett nytt styrsystem också, vet inte hur orginal står sig mot överladdning...

Är nog en hel del tänkande, testande och pengakrävande.



Sök