3847
Sök

var hittar du ditt trimm???

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 november 2008
#21
mallossi skrev:
någon annan som vet var de finns trim till vw scirocco gti 80 års model

på skroten....En 1.8T AGU 150hk med utrymme för fler billiga hästar och som är 100% besiktningsbar...


egen företagare
21 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#22
MeloveGolf skrev:
H2M Racing, Dli-teknik, Bildon, Turbo-Guenstig, Turbo-Lader...

hahaha fan va dum man e varför har jag inte tittat där
  tack för reminden

fick frågan härom dagen vilken låt vill du ska spelas på din begravning (enkelt svar)
high way to hell -ACDC

2 014 Inlägg
9 november 2008
#23
Jag är mycket väl medveten om att annonsering på forumet inte är tillåten (i och med att jag ingår i administrationen) och kanske Chrizz låter mig sota för detta, men ett ärligt svar på frågan är faktiskt mitt eget företag. Som auktoriserad representant för GReddy/Trust har jag tillgång till stort sortiment och mycket förmånliga priser vad avser den typ av bil mitt projekt handlar om.

MeloveGolf skrev:
mallossi skrev:
någon annan som vet var de finns trim till vw scirocco gti 80 års model

på skroten....En 1.8T AGU 150hk med utrymme för fler billiga hästar och som är 100% besiktningsbar...

På vilket sätt blir en 150 hk motor 100% besiktningsbar i en Scirocco med 110 hk? Såvitt jag vet gäller fortfarande regeln om max 20% effektökning såvida man inte registerar bilen som ombyggt fordon?

mallossi skrev:
vet du nått ställe som har trimm till scirocco motorerna kam vev kolvar års 80 gti

Wössner torde ha en del av de interna motordelarna. Jag kommer nog använda mig av dem själv när det blir dags att skifta fokus från Skylinen till Sciroccon.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 november 2008
#24
mallossi skrev:
fantastiskt då ska jag snacka med dig när jag får hem min v40

det tycker jag smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
9 november 2008
#25
Alecci skrev:
Jag är mycket väl medveten om att annonsering på forumet inte är tillåten (i och med att jag ingår i administrationen) och kanske Chrizz låter mig sota för detta, men ett ärligt svar på frågan är faktiskt mitt eget företag. Som auktoriserad representant för GReddy/Trust har jag tillgång till stort sortiment och mycket förmånliga priser vad avser den typ av bil mitt projekt handlar om.

MeloveGolf skrev:
mallossi skrev:
någon annan som vet var de finns trim till vw scirocco gti 80 års model

på skroten....En 1.8T AGU 150hk med utrymme för fler billiga hästar och som är 100% besiktningsbar...

På vilket sätt blir en 150 hk motor 100% besiktningsbar i en Scirocco med 110 hk? Såvitt jag vet gäller fortfarande regeln om max 20% effektökning såvida man inte registerar bilen som ombyggt fordon?

mallossi skrev:
vet du nått ställe som har trimm till scirocco motorerna kam vev kolvar års 80 gti

Wössner torde ha en del av de interna motordelarna. Jag kommer nog använda mig av dem själv när det blir dags att skifta fokus från Skylinen till Sciroccon.

nu får du smisk av chrizz big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 november 2008
#26
Alecci skrev:
På vilket sätt blir en 150 hk motor 100% besiktningsbar i en Scirocco med 110 hk? Såvitt jag vet gäller fortfarande regeln om max 20% effektökning såvida man inte registerar bilen som ombyggt fordon?
.

scirrocon har samma motorutbud som MK2 dvs 75-139hk en Mk2 oavsett motor orginal (förutsatt broms/stötdämpare byts till GTi/G60) kan enkelt registreringsbesiktigas med 1.8t så jag ser inga problem
att regbesiktiga sciroocon med en 1.8t under huven förutsatt att den har 16v bromsar på...
Senast redigerat av MeloveGolf (9 november 2008)


7 100 Inlägg
9 november 2008
#27
trimm???

orginal is the shit big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 014 Inlägg
9 november 2008
#28
MeloveGolf skrev:
scirrocon har samma motorutbud som MK2 dvs 75-139hk en Mk2 oavsett motor orginal (förutsatt broms/stötdämpare byts till GTi/G60) kan enkelt registreringsbesiktigas med 1.8t så jag ser inga problem
att regbesiktiga sciroocon med en 1.8t under huven förutsatt att den har 16v bromsar på...

Uppenbarligen har jag alltså missat något. Jag hade fått för mig att GTi-versionen var den mest motorstarka av alla Scirocco. Min VW Scirocco GTi '82 (MkII) har i alla fall bara 110 hk.

Men där ser man, man lär så länge man lever sägs det.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 november 2008
#29
Alecci skrev:
MeloveGolf skrev:
scirrocon har samma motorutbud som MK2 dvs 75-139hk en Mk2 oavsett motor orginal (förutsatt broms/stötdämpare byts till GTi/G60) kan enkelt registreringsbesiktigas med 1.8t så jag ser inga problem
att regbesiktiga sciroocon med en 1.8t under huven förutsatt att den har 16v bromsar på...

Uppenbarligen har jag alltså missat något. Jag hade fått för mig att GTi-versionen var den mest motorstarka av alla Scirocco. Min VW Scirocco GTi '82 (MkII) har i alla fall bara 110 hk.

Men där ser man, man lär så länge man lever sägs det.

Gti av scirrocon är på 110hk men den finns i en annan 16v version (scirroco GTX MkII) samma motor som Golf Gti har på 139hk.....ser dock att han har en 80:a = mk1 (110hk max) då kan det vara lite annorlunda
vet inte hur man räknar cross-plattforms men tror det ska funka även på mk1 förutsatt att den är ombyggd till mk2 (bromsar/väghållning) dom är ju i stort sett identiska...


2 014 Inlägg
9 november 2008
#30
MeloveGolf skrev:
Alecci skrev:
MeloveGolf skrev:
scirrocon har samma motorutbud som MK2 dvs 75-139hk en Mk2 oavsett motor orginal (förutsatt broms/stötdämpare byts till GTi/G60) kan enkelt registreringsbesiktigas med 1.8t så jag ser inga problem
att regbesiktiga sciroocon med en 1.8t under huven förutsatt att den har 16v bromsar på...

Uppenbarligen har jag alltså missat något. Jag hade fått för mig att GTi-versionen var den mest motorstarka av alla Scirocco. Min VW Scirocco GTi '82 (MkII) har i alla fall bara 110 hk.

Men där ser man, man lär så länge man lever sägs det.

Gti av scirrocon är på 110hk men den finns i en annan 16v version (scirroco GTX MkII) samma motor som Golf Gti har på 139hk.....ser dock att han har en 80:a = mk1 (110hk max) då kan det vara lite annorlunda
vet inte hur man räknar cross-plattforms men tror det ska funka även på mk1 förutsatt att den är ombyggd till mk2 (bromsar/väghållning) dom är ju i stort sett identiska...

Det var som fasen, tackar för infon. Alltid bra att lära sig något nytt. My hat's off to you.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

egen företagare
21 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#31
tror jag ska ta och kolla in den där wössner

a3 1.8T  va ingen dum ide tack för tipset

fick frågan härom dagen vilken låt vill du ska spelas på din begravning (enkelt svar)
high way to hell -ACDC

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
9 november 2008
#32
www.Turbobanditen.se är optimalt.

dem kan det dem sysslar med och sen har dem jävligt bra support också.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast


Sök