2462
Sök

Tips om nedlackning. Volvo V40

1 634 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Skall lacka ned bilen nästa vecka i samband med att bilen åker in på verkstad pga djurkollision. Kommer få på RealCars nya Dynamic front istället för orginalfronten.

Jag undrar vad ni tycker om nedlackningen. Skall den smala listen som följer hjulhuset bak också lackas eller skall jag kasta bort den helt? Har inte sett någon nedlackad bil som har den kvar.

http://www.garaget.org/?car=11483&image=922015

I framtiden kommer också resten av listerna och dörrhandtagen lackas, men det får ske senare pga ekonomin.

Mvh Andreas

ps. Snabba på med svar, lämnar in bilen imorgon då jag jobbar hela helgen wink
Senast redigerat av andreas_gbg_ (13 november 2008)

Numera Saab 9-5 Aero -00

71 Inlägg
13 november 2008
Jag hade tagit bort den listen. Men de kan finnas rost där bakom om du har otur.

1 634 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Nej det är ju plast wink sist jag kollade så rostar inte plast wink Däremot var jag väl lite orolig för hur tröskeln skulle se ut under sidokjolen. Men det såg bra ut. Har tvättat bilen väl under tiden jag haft den smile

26 visningar, 1 svar. Kom igen nu...

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

71 Inlägg
13 november 2008
Trodde du hade kvar hela listen runt hjulhuset.

1 634 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Tittade du inte på bilden? smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

\m/(><)\m/
742 Inlägg
13 november 2008
Ta bort den.. Bra val av front smile kolla på min så ser du ju hur din kommer att se ut på ett ungefär..

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

2 638 Inlägg
13 november 2008
andreas_gbg_ skrev:
Nej det är ju plast wink sist jag kollade så rostar inte plast wink Däremot var jag väl lite orolig för hur tröskeln skulle se ut under sidokjolen. Men det såg bra ut. Har tvättat bilen väl under tiden jag haft den smile

Mvh Andreas

Eftersom du inte har kvar listerna runt hjulhuset fram och bak så tycker jag att du ska ta bort den, ser bara skumt ut nu.

Jag hade skaffat stänkskydd och lackat dem istället, för om det är för funktionens skull du har den  lilla biten kvar....?

71 Inlägg
13 november 2008
andreas_gbg_ skrev:
Tittade du inte på bilden? smile

Jo men inte så noga
Senast redigerat av TheKG (13 november 2008)

1 634 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

Eftersom du inte har kvar listerna runt hjulhuset fram och bak så tycker jag att du ska ta bort den, ser bara skumt ut nu.

Jag hade skaffat stänkskydd och lackat dem istället, för om det är för funktionens skull du har den  lilla biten kvar....?

Ärligt talat så har jag aldrig tänkt på det där.. Men den åker wink

Tackar för svaren.

Numera Saab 9-5 Aero -00

769 Inlägg
13 november 2008
ta bort och skaffa stänkskydd istället så du slipper få lacken blästrad av stenskott. Alternativt sätt tillbaka listerna runt hjulhusen å lacka i samma färg som bilen, precis som jag gjort på min bil.

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

1 634 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
Då vart bilen hämtad, Har dock ej fått på sidokjolarna ännu då det han bli mörkt innan jag fått kommit iväg och köpt nya clips som jag glömde. Fronten är väl ball, lite mycket bara kanske. Men det ser nog bättre ut när listerna åker på och när sommarfälgarna får ta sin plats igen.

Givetvis lyckades verkstaden repa den nya lacken på fronten, antagligen när de monterade sidomarkeringsljusen, på båda sidorna till och med... Att de inte insåg misstaget och gjorde om det direkt. Fult att "hoppas" på att jag inte ser det eller inte bryr mig. Klart jag bryr mig, annars hade jag ju inte lämnat in bilen och samtidigt bett om saker som lackade lister och eftermarknadsfront. Uppdaterar med nån bild i helgen.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Då vart listerna på. Blev kanon. Hittade som väntat lite rost under ena sidan, höger framskärm, men har sett att rosten även kommit högre upp på den och planerar fixa/byta.

Hur har ni med eftermarknadsfront gjort med nummerplåten, skruvar ni bara på den eller löser ni någon montering som inte skapar hål? Tror själv att jag bara kommer skruva fast det. Vill tona ner "racing-utseendet". Vetti fan om jag skulle haft på orginalfronten iaf....

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

2 638 Inlägg
22 november 2008
andreas_gbg_ skrev:
Då vart listerna på. Blev kanon. Hittade som väntat lite rost under ena sidan, höger framskärm, men har sett att rosten även kommit högre upp på den och planerar fixa/byta.

Hur har ni med eftermarknadsfront gjort med nummerplåten, skruvar ni bara på den eller löser ni någon montering som inte skapar hål? Tror själv att jag bara kommer skruva fast det. Vill tona ner "racing-utseendet". Vetti fan om jag skulle haft på orginalfronten iaf....

Mvh Andreas

Om du inte vill skruva fast den så kan kanske karborreband fungera.. Vill gärna se bilder på hur det blev med lackeringen och nya fronten.

1 634 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Om du inte vill skruva fast den så kan kanske karborreband fungera.. Vill gärna se bilder på hur det blev med lackeringen och nya fronten.

Nja, jag skruvar nog.

Ska ordna bilder, men ser jävli tråkigt ut utan sommarfälgarna sad Skulle tagit bilder i morse så jag fått på listerna, tvättade bilen igårkväll. Nu syns det knappt att listerna är lackade då jag vart ute en sväng wink

Hatar hösten/vintern...

Numera Saab 9-5 Aero -00

\m/(><)\m/
742 Inlägg
22 november 2008
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

Sätt nummerplåten innanför gallret i mitten och skruva fast den i plåten/balken därinne.. mycket snyggare

2 638 Inlägg
22 november 2008
isso skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

Sätt nummerplåten innanför gallret i mitten och skruva fast den i plåten/balken därinne.. mycket snyggare

Nej, inte mycket snyggare. Ser bara fult ut, skylten ska sitta där den är tänkt att sitta..

\m/(><)\m/
742 Inlägg
22 november 2008
Aker_s40 skrev:
isso skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

Nej, inte mycket snyggare. Ser bara fult ut, skylten ska sitta där den är tänkt att sitta..

alla har vi olika smak.. själv skulle jag vilja köra utan plåt men det är dyrt

1 634 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Nä jag tycker inte det såg så passande ut med plåten där under. Ganska smidigt för att undvika blixten ifrån fartkamerorna dock smile Nä den åker på där det är tänkt.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök