3931
Sök

Byta motor från sugis till turbo

47 Inlägg
17 december 2005
Trådstartare
#1
Nu kommer en till fråga. Har en 2,4 sugmotor i min bil och vill byta till en t5 motor. Är det svårt? Måste man dra nya kablar och sådant? Uppskattar hjälp! Någon som kanske gjort detta?


--------------------topic hackad till mera förklarande /Göran ----------------

"Sic vis pacem, para bellum"
"Önskar du fred, rusta då till krig"

764 Inlägg
17 december 2005
#2
Nice topic..... tongue

TeQuilla

10 287 Inlägg
17 december 2005
#3
Vi får hjälpa honom genom att hacka hans subject-line......

Nästa gång låser vi tråden istället.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
17 december 2005
#4
Byt bil. Många har denna dröm men det är tyvärr en dröm. Det är skitmycket jobb, dyrt med allt som behövs, och sedan kan du inte besikta den.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

22 Inlägg
27 januari 2006
#5
Allting går med tålamod och fantasi...!

10 287 Inlägg
27 januari 2006
#6
"fantasi"....word...

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Såld på Italienare
579 Inlägg
27 januari 2006
#7
Tryck in lite fantasi i besiktningsgubarnas skallar under den nya typbesiktningen så dem tänker på rosa elefanter istället smile
Då är det nog inga problem.
Annars ser det inte bra ut.

fresh'n'clean
147 Inlägg
27 januari 2006
#8
Jag förstår att detta låter väldigt dumt.. Men i bilsport läste jag för några månader sen om en kill me en stylad peuogot (206cc eller vafan det var, svart och ganska snygg) som skulle registrera om sin bil som nytt fordon eller hur det var.. Han skulle byta till en större motor och nya bromsar eller drivlina.. nåja ni kanske märker att jag inte är så haj på det men någon kanske kan fylla i.. Det ända jag försöker säga är att det är ju möjligt att göra ett motorbyte, även om det skulle bli dyrt.

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

10 287 Inlägg
27 januari 2006
#9
Det står mycket i Bilsport ibland.

Vill man veta vad som faktiskt gäller för ombyggt fordon så kollar man med SFRO och tar Bilsport med ca åtta nypor salt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Såld på Italienare
579 Inlägg
27 januari 2006
#10
Bilen är inte gjord för den motorn.
Alltså är det inte ett fordon du får framföra på vägarna.
Har pratat med en del personer med sina 205gti --> mi16 konverteringar. Ingen av dem jag pratat med har fått igenom sin 205a lagligt genom besiktningen.
Till exempel en 205a jag var o kollade på. Han hade till och med mutat besiktningsmannen.
Hur blir det då när man krockar? Försäkringsbolaget vägrar betala ut pengar. Så då står man där med skulder på runt 50 000 i bästa fall. I värsta fall kanske du råkar köra på någon och hamnar i fängelse för grov olovlig körning och får hela livet sabbat.
Allt för att man ville ha lite mer hästar under huven.

1 453 Inlägg
27 januari 2006
#11
Varför blev mitt inlägg borttaget?
/förvånad


Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
27 januari 2006
#12
vadå inte besiktiga den? typa om hela bilen istället?........

Team Insane Racing

BOZIC
115 Inlägg
24 november 2008
#13
det kommer kosta honom mer än vad bilen är värd att göra detta jobbet...han är ju inte ens kunnig inom motorer, vem ska byta det åt han?

Ljuset i tunneln visade sig vara ett tåg....

SAAB-Dåre
192 Inlägg
24 november 2008
#14
SFRO kommer ändå inte släppa igenom den, det finns huuuuuuur mååångaa som helst med T5 motor på blocket.

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D


Sök