4011
Sök

Hjälp med val av Hybrid dumpventil!?

141 Inlägg
30 november 2008
#41
Makkewh skrev:
Wolle skrev:
vad du tror hör inte ens hit läs teori och fråga runt så får du se!!!

Nu tar vi det lilla lugna här, vad tror ni om en HKS Kopia, funkar dom på en 200a ? big_smile

dom funkar utmärkt.. men de kan också krångla jag skulle prsonligen satt återcirkulerade tongue pga soppa förbrukning och så.. men ja vet inte hur kännsliga 200sx e då ja aldrig haft nån men av alla turbo bilar ja haft så säger min erfarenhet återcirkulerande tongue men de e mitt tycke men ett förlag e ju att tänka på hur många liter luft som försvinner vi en bars ladd så e de faktist veldans me luft, och då datorn i bilen redan räknat ut mängden luft så kan den gå väldigt fett i växlingar och så mvh niclas


63 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#42
Wolle skrev:
Makkewh skrev:
Wolle skrev:
vad du tror hör inte ens hit läs teori och fråga runt så får du se!!!

Nu tar vi det lilla lugna här, vad tror ni om en HKS Kopia, funkar dom på en 200a ? big_smile

dom funkar utmärkt.. men de kan också krångla jag skulle prsonligen satt återcirkulerade tongue pga soppa förbrukning och så.. men ja vet inte hur kännsliga 200sx e då ja aldrig haft nån men av alla turbo bilar ja haft så säger min erfarenhet återcirkulerande tongue men de e mitt tycke men ett förlag e ju att tänka på hur många liter luft som försvinner vi en bars ladd så e de faktist veldans me luft, och då datorn i bilen redan räknat ut mängden luft så kan den gå väldigt fett i växlingar och så mvh niclas

Okej, nån mer som har något att säga om HKS kopiorna ? smile

Som en kille här på forumet sa:
tror 200sx bilarna börjar dominera garaget..
;)

313 Inlägg
30 november 2008
#43
jag har både använt kina skitet från creatix och gfb:n.....kan säga att du ska satsa på en GFB.som dom skriver på deras sida så tillverkas GFB hybrid med en hjärna bakom och stor erfarenhet.
på creatix kopian är det vanliga "svensson kineser"som  tillverkar dom och dom har inte en aning om vad dom tillverkar eller hur det ska fungera.....
Så som sagt, jag tycker du ska köra på en GFB ventil.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

63 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#44
ezz4 skrev:
jag har både använt kina skitet från creatix och gfb:n.....kan säga att du ska satsa på en GFB.som dom skriver på deras sida så tillverkas GFB hybrid med en hjärna bakom och stor erfarenhet.
på creatix kopian är det vanliga "svensson kineser"som  tillverkar dom och dom har inte en aning om vad dom tillverkar eller hur det ska fungera.....
Så som sagt, jag tycker du ska köra på en GFB ventil.

Okej, jobbigt att lägga ut 2000:- på en dump hmm Men man kanske är tvungen för att det ska fungera bra.

Som en kille här på forumet sa:
tror 200sx bilarna börjar dominera garaget..
;)

313 Inlägg
30 november 2008
#45
visst är det tradigt med 2000kr... men som sagt.det kostar att ligga på topp!
jag har annars en creatix hybrid till salu om du är intresserad för 400kr.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

33 Inlägg
30 november 2008
#46
Hur många liter dumpas då? Inga gissningar tack

141 Inlägg
30 november 2008
#47
för att räna ut exakt behöver man volym på tryck system och hur många liter lust turbon matar vid ett vist tryck!! räkna själv!! de blir en JÄV.. massa liter i sekunden


33 Inlägg
30 november 2008
#48
Låtsas att det e en två liters motor som laddar ett bar. samt har stor ic osv.. tongue

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
30 november 2008
#49
Har tittat igenom tråden lite å vad jag har sett så är det ingen som har reagerat på att den lite dyrare agerar sekvenciellt vilket är till stor fördel!

en dump skall stå öppen på tomgång, men de som får en öppen dump att samarbeta med bilar med LMM spänner fjädrarna så hårt så den inte orkar stå öppen på tomgång, vilket inte är lika skonsamt för turbon då den inte släpper det där lilla sista, dock så pratar vi nog gnaska marginellt på just den fronten...

men de sekvenciella dumparna kan stå lite öppna på tomgån men är ändå bara 100% återcirkulerande vilket är utmärkt....

en annan prisvärd dump enligt uppgift är denna svensktillverkad... http://www.xtremt.se/?artnr=Jbrk25&cat_id=1164 som också kan agera sekvenciellt...

edit: dock så har jag bara teoretisk kunskap i dumpar då jag själv inte fått tummen ur å köpa mig en än, men den dagen blir det helt klart en JBR
Senast redigerat av Xoff (30 november 2008)


63 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
#50
Xoff skrev:
Har tittat igenom tråden lite å vad jag har sett så är det ingen som har reagerat på att den lite dyrare agerar sekvenciellt vilket är till stor fördel!

en dump skall stå öppen på tomgång, men de som får en öppen dump att samarbeta med bilar med LMM spänner fjädrarna så hårt så den inte orkar stå öppen på tomgång, vilket inte är lika skonsamt för turbon då den inte släpper det där lilla sista, dock så pratar vi nog gnaska marginellt på just den fronten...

men de sekvenciella dumparna kan stå lite öppna på tomgån men är ändå bara 100% återcirkulerande vilket är utmärkt....

en annan prisvärd dump enligt uppgift är denna svensktillverkad... http://www.xtremt.se/?artnr=Jbrk25&cat_id=1164 som också kan agera sekvenciellt...

edit: dock så har jag bara teoretisk kunskap i dumpar då jag själv inte fått tummen ur å köpa mig en än, men den dagen blir det helt klart en JBR

Tack för det bra svaret, jo har kollar in JBR dumpen oxå lite grann på Micro. Kanske borde slå till på en sån? Är lite surt att lägga ut 1000 kr extra på en dyrare dump om en billigare funkar lika bra. Men kanske lika bra att vara på den säkra sidan?

Som en kille här på forumet sa:
tror 200sx bilarna börjar dominera garaget..
;)


Sök