Universitet/högskola är skit nice

, tycker de även om ja e mitt uppe i tenta-p just nu å ska skriva tenta i linjär algebra imorn

. Men ang sj studiemiljön osv så är det ganska stor skillnad från gymnasiet, tas ingen närvaro på något, förutom när labbar, redovisningar tentor osv som ska betygsättas. De flesta går ju på föreläsningarna, men sen är det rätt spritt hur man pluggar efter de.
Själv tycker jag man lär sej mer om man sitter själv å nöttar på nåt än om man sitter i grupp, däremot får man ju mer gjort i en grupp. I tid så lägger man nog allt mellan 10-40 timmar, som nu under tenta-p så veti fan om jag inte lägger strax över 40 h/v, medans man under läsperioderna ibland inte pluggar mer än 15 timmar på en vecka... Jag går iofs på i princip allt vi har schemalagt, lite bristande disciplin för att klara att plugga allt sj hemma

Sen e ju studentpubar, studentfesterna och föreningarna runt omkring universitetet ofattbart kul. Nolle-P som vi hade under mottagningsveckan var nog bland de roligare veckorna i mitt liv

Men man måste tycka att de man läser är kul, annars vete fan om man hade pallat. Visst alla kurser e ju inte "kul", så dem får man ju bara tröska sej igenom å se fram emot de som är roligare

Ha de, Ricard