3548
Sök

Audi A3 -97 sladdproblem!

2 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Hej, min polare har precis köpt en audi a3 1.8t -97.
Han har också köpt ett nytt ljudsystem med ny enhet och baslåda(2x12tummare GAS)
Vi vet hur man kopplar in själva systemet men här kommer problemet:
Vi hittar ingenstans att få in plus till motor uttrymmet! någon som vet en bra plats???
Helst någon med erfarenhet av själva dragningen, gärna ingen som gissar eller tror dom vet.(vi har letat i 2 timmar)

Tack på förhand mvh Ricky.

Kolm
11 oktober 2008
Såhär gjorde jag: Led in strömkabeln in tillsammans med motorvärmaruttaget. Passagerarsidan, och sen kollar du från motorrummet var den kabeln går in i bilen. Brukar vara ett ganska tight hål, men man kan ruckla upp det lite så det blir en aning större och sen smita in en strömkabel där. Fungerade perfekt för mig, dock lite svårt att förklara.

Försök helt enkelt att kolla utifrån motorrummet för att se om det finns några kablar som går från motorn in till kupén och led in strömkabeln via dom kabelhärvorna.

Lycka till

2 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Tack så mycket, tänkte räcker verkligen uttrymmet då? strömsladden är ganska fet!

1 867 Inlägg
11 oktober 2008
Att dra sladdar genom torpeden på Audi är aldrig enkelt. De ställen dom brukar funka bäst är genom säkringsboxen, vid huvöppnarvajern, och i de fall det finns, vid kupévärmarsladden.
Allra bäst är egentligen brutaltmetoden, borra helt enkelt ett nytt hål!
Senast redigerat av Koop (11 oktober 2008)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

39 Inlägg
12 oktober 2008
Bakom kupefiltret finns ett hål som går bakom handsfacket smile

Skogskonsult
214 Inlägg
13 oktober 2008
jag testa borra 3 gånger, de två första hamna man i balken, känns solid så man slutar borra, tredje kom jag perfekt ut vid motorn på 80an ^^ bara täta med silikon sedan.

141 Inlägg
16 december 2008
Jag har en audi a3 1,8T -00.
Som några redan har skrivit så är det bästa stället att komma igenom med en eller flera (+) kablar genom förskruvningen (gummipluggen) bakom handskfacket. Jag har idag två st kablar igenom där utan problem och det var ganska smidigt att gömma kabeln på bägge sidor. Tar varken i handskfacket eller vindrutetorkaren. Har tyvärr inga bilder men skruva ner handskfacket, gick ganska smidigt, en skruv leder till en annan osv. Så kan du se den med blotta ögat. Sen kommer du ner till golvlisterna lätt den vägen också.
Lycka till!

Sök