Behöver lite hjälp här då va.. dock är det gällande cross..

okkar
8 april 2006 · 694 Inlägg

AudiPower_20v skrev:
Kolla tändkabel och cdi box.
Min hade också bra gnista när jag kollade den, men när man väl fick igång den så gick den bara orent o misstände. För mig räckte det med att byta tändkabel så gick den bra sen.

ok CDI boxen vart sitter den? hehe är inte så grym på el och shit:) hehe ja tror också det är någon jävla kabel det gått in fukt i.. verkar fan som så eftersom den går bra efter det stått varm och tort 1 natt.. hmm:P tacksam för hjälp!!

AudiPower_20v Audiförare
8 april 2006 · 51 Inlägg

Om du följer tändkabeln från tändstiftet så kommer du till cdi boxen. (tändkabeln sitter ansluten till cdi boxen)

Jag säger bara en sak, det vill gärna bli bra:)
okkar
8 april 2006 · 694 Inlägg

AudiPower_20v skrev:
Om du följer tändkabeln från tändstiftet så kommer du till cdi boxen. (tändkabeln sitter ansluten till cdi boxen)

OK men det är en enduro? spelar det någon roll hehe hur stor är den:D?

AudiPower_20v Audiförare
8 april 2006 · 51 Inlägg

Tror inte att det spelar nån roll. men börja med att byta tändkabel.

Jag säger bara en sak, det vill gärna bli bra:)
TS_quattro fyrkrafsare
8 april 2006 · 1 443 Inlägg

cdi boxen är oftast svart, fyrkantig, lite större än en tändsticksask och sitter på de flesta japshojar under tanken, men borde inte skilja så mycket, det är ju ett ganska optimalt ställe att sätta den på, någotsånär skyddat från både väta och stötar. lyft tanken så ser du den nog rätt så kvickt. kolla så du inte blåst packboxen mellan vevhus och tändplatta, då kan de bli tjuriga att starta när de är kalla. detta ser man lättast genom att plocka av kåpan framför tändplattan och kolla om det ligger bensinsörja på botten av motorgodset.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
gulleponken
8 april 2006 · 174 Inlägg

byt till ett varmare stift när du byter tändkabel... varmare innebär ett med högre siffra på... tex på moppe ska de va BP6ES för de mesta... men en trimmad moppe kan behöva ett BP7HS ist... detta pga av att de blir mer sot o mindre gnista på ett kallare stift... så mitt tips e att byta både stift o tändkabel... har gjort underverk på måga maskiner... annars e de nog stor risk att kolvringarna e åt helvete...

okkar
9 april 2006 · 694 Inlägg

gulleponken skrev:
byt till ett varmare stift när du byter tändkabel... varmare innebär ett med högre siffra på... tex på moppe ska de va BP6ES för de mesta... men en trimmad moppe kan behöva ett BP7HS ist... detta pga av att de blir mer sot o mindre gnista på ett kallare stift... så mitt tips e att byta både stift o tändkabel... har gjort underverk på måga maskiner... annars e de nog stor risk att kolvringarna e åt helvete...

Hmm ok ska testa detta dåsmile men om ringarn aär åt helvete borde den ju inte gå bra när den är varm(torr)? hehe men tack för alla tipisen!!

okkar
9 april 2006 · 694 Inlägg

TS_quattro skrev:
cdi boxen är oftast svart, fyrkantig, lite större än en tändsticksask och sitter på de flesta japshojar under tanken, men borde inte skilja så mycket, det är ju ett ganska optimalt ställe att sätta den på, någotsånär skyddat från både väta och stötar. lyft tanken så ser du den nog rätt så kvickt. kolla så du inte blåst packboxen mellan vevhus och tändplatta, då kan de bli tjuriga att starta när de är kalla. detta ser man lättast genom att plocka av kåpan framför tändplattan och kolla om det ligger bensinsörja på botten av motorgodset.

japp hittade den:) hur ser man om skiten är pajj då? hehe eller aah? va ska ja ha den till höll ja på att säga.. ska testa och plocka ner och titta det i morgon.. tack igen:)

F-T-P
9 april 2006 · 4 Inlägg

Ingen som har tänkt på att V-power är 99oktan? Det är ett mkt mer segandtänligt bränsle, som tillsammans med 2-taktsolja blir ännu mer seg tänd. Det gör ju att motorn tänder försent och kompet har hunnit att minska. Det låter ju ganska ologiskt att "bättre" soppa skulle förstöra/skada kolvringarna. Det skulle väl isf va att det blivit för hög temp i cylindern som bänt bort oljan för tidigt så att kolvringarna blivit skadade?

Real men dont powers the front wheels, they lift them..
okkar
9 april 2006 · 694 Inlägg

ok låter som du har något att säga här faktiskt ska testa hälla ut all soppa och göra om allt igen osv osv.. testa kanske har tur.)

Pavatura
27 maj 2006 · 43 Inlägg

Har den en kondensator på tändplattan? isåfall kan det vara den som e halvpaj, hade det problemet på min moppe en gång, den gick som faan och så gick jag och köpte cigg, när jag sedan skulle kicka igång den startade den inte förrän en timma senare, symptomen på din cross är ju dock lite annurlunda men fan vet det kanske e det som är felet, annars vetefan vad det kan vara.

Släng kappan efter vinden och halka på en hundskit.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang