Hasselstrom skrev:
Ett tips om du ska köpa tv/sterio/kamera eller liknande, så pruta!
Är själv ingen sån som prutar i affärer, men det går! Vet flera stycken som prutat på grejjor och dom vill ofta hellre sälja än skita i det:)
Pruta är ju en regel i butiken.
Ett strykjärn på El-giganten som var nersatt från 249 till 50:- prutade jag inte på.
Annars har det förekommit prutning på allt annat eller fixat sig på annat sätt.
Tror inte det finns någon som är nöjd med prislappen i butiken och betalar utan att försöka.
I dessa tider funkar alltid "dra av xx% så du ligger i nivå med BUTIKSNAMN's pris, annars går jag dit" oavsett pris.
Butiker som Jula, Clas Ohlsons, Kell co mm som även är webbutik är det bara att lista allt i ett e-postmeddelande och skicka och ett pris man kan tänka sig betala.
Både hos Clas och Jula har det blivit gratis frakt och ca 10% rabatt på mina ordrar hittills.
Trodde det var svårt med webbutiker men vart positivt överaskad av jula framförallt.
När de hade utgående spotlightsserie som redan var nedsatt. De hade några få kvar och jag skulle ha nästan alla. Det slutade med stort sett halva priset på det redan nedsatta samt gratis frakt.
Efter detta prutas det ofta på webshopar.
Sambon går ut när jag sätter igång i butikerna.
Hemmabioförstärkaren är faktiskt det enda som jag inte fått med mig direkt. Där körde vi fast och de ville inte sälja. Efter 2 veckor bjöd jag samma då demo-exet stod kvar och då fick jag köpa.
De priser man kan få i fysiska butiker idag eller imorgon kan man få för samma pris om någon vecka om man vill det. Rea=Skitsnack i de flesta fall.
Så varför stressa i julen. Det är svåra tider så det är bra prutlägen hela kommande året