_Jonex_ skrev:
Just Bmw har väl en annan lösning när det gäller oljefilter ?
Det vanliga är ju ett filter som är skruvat direkt mot motorblocket, en sk " sandwich"-adapter
är ju gjord för att sitta mellan blocket och filtret.
Skulle aldrig köpa en billig sandwich-adapter, pajjar en plugg så har du ingen olja kvar i motorn.
Kopplingsblocket kan du ju använda men att hitta oljetrycksgivaren kan vara
knepigt.
Leta efter en "kontakt" som sitter på blocket eller på oljetråget.
Alt så kan du ju borra i egna anslutningar på oljetråget till båda mätarna men
det är ju lite pyssel med att tappa ur alla olja, skruva ned oljetråget osv..
Se till att det inte är metallspån kvar i tråget och att anslutningarna är täta.
Men ärligt talat, varför ska du krångla med detta på en Bmw 325 ?
Om det varit en M3 eller en turbokonvertering så hade jag fattat.
Oljetrycks mätare har du ju redan , om röda oljekannan lyser så har du fått dåligt tryck.