4427
Sök

Installations hjälp slutsteg/bas, Saab 9-3 -01!

33 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
Hej gott folk!

Nu så här när rean börjar åkte jag och min kompis in till staden och införskaffade oss lite billjud!

Sakerna vi köpte:

Hertz EP 2 X 700W, Slutsteget
Hertz EBX 300R 1000W, Baslåda
Amplifier Wiring Set 20mm 2 - 4 GA, Sladdar (ström?)
Någon slags kopparkabel (skulle snylta på bakhögtalarna till basen, tror den skall gå från basen till dem)

Nu är det så att vi har absolut INGEN aning om hur man skall koppla in det, vilka kablar som skall gå vart. Killen i affärn förklarade lite hur enkelt det skulle vara osv. Vi tyckte det lät lätt så vi frågade inte så noggrant.

Vet inte vad jag skall söka på här på forumet för hjälp, vi är helt handfallna helt enkelt och behöver länkar till "guider" eller tips.

För övrigt så har jag AS3 paketet i min bil och jag skall inte byta stereon utan bara koppla in slutsteget samt koppla in basen som skulle "snylta" på bakhögtalarna (enligt killen i affärn)

Behöver all hjälp vi kan få!

Mvh två stolpskott!

hellaflush!
1 266 Inlägg
27 december 2008
Du ska ha basen inkopplat på steget va?tongue. För att driva slutsteget, så måste du ha ström. Det fixar du med en ström kabel, det är den tjockaste kabeln troligtvis, så du lär se vilken det är. Den ska avsäkras max 20-30 cm från batteriet. Dra den på ena sidan av bilen till steget. Sen från stereon behöver du: Lågnivå utgångar, och remote kontrollen. (Remoten säger till slutsteget att de ska sättas igång samtidigt som du trycker igång stereon). Dem kablarna drar du på andra sidan bilen, för att slippa störningar. Inte säkert att du har lågnivå utgång på stereon.. Så ska allt de in på slutsteget, sen behöver du en jordkabel med från steget. Ska vara MINST lika tjocksom ström kablen, och ska inte vara längre än 1 meter. Sen vanlig högtalarkabel, (modell lite grövre) från steget till basen:) Kanske klarnade lite i ditt huvud nu? Men om det är något du inte är säker på, så hör med någon som KAN! Prova inte på det själv om du inte förstår, det kan resultera till att produkterna går sönder. Är det något jag glömt så hojta till smile

Sök