4281
Sök

d24a fundering!

17 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
Undrar om en grej komme precis hem me bilen en 244 diesel men ja märkte till min förvåning att de spruta vatten vid en slang ,, och de ha varit tryck i kylsystemet men ja vet inte hur mycke tryck de få va utan att man ska bli orolig.,. tänkte om någon kanske ha nån aning om mina problems .. och slangen satt ganska bra föresten ... Vore tacksamm för svar

Mvh; Jerka

Entreprenör
1 784 Inlägg
2 januari 2009
waffelmister skrev:
Undrar om en grej komme precis hem me bilen en 244 diesel men ja märkte till min förvåning att de spruta vatten vid en slang ,, och de ha varit tryck i kylsystemet men ja vet inte hur mycke tryck de få va utan att man ska bli orolig.,. tänkte om någon kanske ha nån aning om mina problems .. och slangen satt ganska bra föresten ... Vore tacksamm för svar

Mvh; Jerka

Dom där e ju lite känsliga i toppen å så...brukar gå bra så länge toppen hänger med..ang. tryck bör man nog oroa sig lite när de börjar spruta i nån slang. Det ska  inte vara så jäkla högt tryck..svårt att säga i kilo eller så. men e nån slang trasig eller har den tryckt ur sig vatten ändå..?
Senast redigerat av mrbuggy (2 januari 2009)

17 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Okej , Nä de va ingen slang som va trasig eller nåt men kan de bli högt tryck i kylsystemet om termostaten knasar? för i så fall kan de nog vara de , ja ja ha hört att topparna på dom e känslig men ja tror inte de e den.  Tacksam för svaret wink

Sök