4369
Sök

AKUT HJÄLP!! b230f

Ge full! Eller?
41 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Hej! igår när jag och polarna var ute och åkte i den nya snön med min 740 GL b230f så hände en mkt märklig sak.
vi körde i säkert 3h bilen gick perfekt det gick juh ganska hårt i ca 3h med tanke på allt sladdande. Sen när jag stänger av bilen för att tanka och ska starta den så går den som en kratta. jag får hålla den vid liv på tomgången gasar jag inte så dör den direkt och håller jag den vid liv så hostar den och smäller och rycker och går knappt frammåt.

vad kan det vara för fel när det händer så plötsligt? stängde bara av bilen tankade och skulle starta den och den gick som en kratta vad kan det vara för fel när det händer så plötsligt? tacksam för svar!

Med vänliga hälsningar Martin

Ge full! Eller?
41 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
ingen som vet vad det kan vara??

Avstängd
512 Inlägg
5 januari 2009
Låter som nåt med tändingen, kolla fördelarlocket och kablar, börja där..

10 Inlägg
5 januari 2009
jag tror som crossfire, börja kolla under fördelar locket m.m..

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
5 januari 2009
Åkt och sladdat i 3 timmar ? I snö som yr överallt ? 99,99% säker på fukt i tändsystemet .

Schipperke rules !

Ge full! Eller?
41 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Crozzfire skrev:
Låter som nåt med tändingen, kolla fördelarlocket och kablar, börja där..

men om det skulle vara något med tändningen så skulle väll bilen bli såhär medans jag körde.. det kom så plötsligt. jag stängde av bilen, tankade, och skulle starta var den såhär knäpp. Men jag ska kolla fördelarlocket.

kan det inte vara lambdasonden som är pajj?? för jag ryckte ut kontakten på lambdasonden och den beter sig precis lika dant när jag sedan försöker starta den igen. det är det enda jag kan tänka mig att det kan vara...

Några mer förslag?

Med vänliga hälsningar Martin
Senast redigerat av Martin_lkpg (5 januari 2009)

Volvoskadad
127 Inlägg
5 januari 2009
Om lamdasonden skulle vara trasig eller att du ryckte kabeln ska motorn ha gått in i "Limp home". Då skulle det fortfarande gått att köra den. Så du har nog fukt i fördelarn eller nån annan stans tongue

I'm living the life I was born to live

Ge full! Eller?
41 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Problemet löst !!!! luftmasse mätaren var sönder. Tack för alla svar!!smile

Mvh Martin

Sök